مسئول باید هم تحمل شنیدن داشته باشد هم پاسخگو باشد

اعتمادآنلاین|

غلامرضا منتظری، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر این‌که نقد موجب رشد، پویایی و تکامل جامعه می‌شود، گفت: نقد به معنای طرح اشکالات با دو ویژگی صادقانه و عالمانه بودن است و در صورتی که طرح اشکال با دو ویژگی ذکر شده نباشد، تخریب صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، بخش هایی از گفت و گوی منتظری را در ادامه می خوانید:

*بین نقد و تخریب مرزهایی وجود دارد، گاهی نقد در قالب اعتراض فردی و اجتماعی ظهور و بروز پیدا می‌کند و لازمه‌اش نیز این است که وزارت کشور به عنوان دستگاه متولی با همراهی دستگاه‌های مسئول، فرصت شنیدن نقد را فراهم کند.

*مسئول یعنی کسی که مورد سوال واقع می‌شود و وقتی فردی مسئول می‌شود، باید هم تحمل شنیدن داشته باشد هم پاسخگو باشد. یک اصل کرامت انسانی است که وقتی مسئولیتی را عهده‌دار می‌شویم، آستانه تحمل‌مان را بالا ببریم و صدای کسی که از گفتار و عمل و رفتار ما نقدی دارد را بشنویم.

* اگر این فرصت را به یک منتقد عالم و سالم ندهیم به طور طبیعی با نامحرم گفت‌وگو خواهد کرد و این به نفع کشور ما نخواهد بود؛ بنابراین باید این فرصت را هم در مقیاس سازمانی و هم در مقیاس اجتماعی فراهم کنیم.

*خوشبختانه ظاهراً در جلسات سران تصمیمی گرفته شده که ساز و کار جدیدی برای شنیدن اعتراضات فراهم شود، چه اشکالی دارد که فضا و مکانی مشخص کنیم تا افراد با رعایت چارچوب‌های تعریف شده، حرف‌های خود را مطرح کنند؛ اگر به این سمت حرکت کنیم، آرامش در جامعه بیشتر می‌شود.

*به عنوان یک نماینده آمادگی مجلس برای همکاری با دولت را در این زمینه اعلام می‌کنم. با توجه به این‌که کار مجلس، قانون‌گذاری است نه اجرا، مجلس می‌تواند در صورت تمایل دولت به ایجاد فضایی برای بیان اعتراضات در این زمینه ریل گذاری‌های لازم را انجام دهد.

آیا این خبر مفید بود؟ 3 0

نتیجه بر اساس 3 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

اگر واشینگتن ادعای مبارزه با تروریسم را دارد؛ به کومله تسهیلات ندهد

ج اکتبر 14 , 2022
اعتمادآنلاین| دفتر نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در واکنش به خبر نشریه آمریکایی نیوزویک مبنی بر درخواست گروهک تروریستی کومله از آمریکا برای کمک و حمایت از این گروهک اعلام کرد: «کومله جزو گروهک‌های فعال تروریستی است که صدها نفر از مردم مهاباد و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000