فرودگاه‌های آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفت

اعتمادآنلاین|

براساس گزارش سی‌ان‌ان، چندین وب‌سایت‌ مربوط به فرودگاه‌های آمریکا توسط هکرهای روس زبان هک شدند و دسترسی به آن‌ها غیرممکن شد.

به گزارش ایسنا، هیچ نشانه‌ای در رابطه با اختلال در روند پروازها گزارش نشده است و گویا هک شدن این سایت‌ها که روز دوشنبه رخ داد فقط دسترسی را برای افرادی که به دنبال اطلاعات پرواز بودند، دچار مشکل کرد.

کرستن تاد، رئیس ستاد آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت آمریکا (CISA) روز دوشنبه طی یک کنفرانس امنیتی در سی آیلند ایالت جورجیا گفت: قاعدتا ما در حال شناسایی چنین چیزی هستیم و جای هیچ نگرانی در رابطه با اختلالات پیش‌آمده وجود ندارد.

براساس این گزارش، ۱۴ وب‌سایت فرودگاه‌های آمریکا از جمله فرودگاه بین‌المللی هارتسفیلد-جکسون در آتلانتا هک شدند. وب‌سایت فرودگاه بین‌المللی لس آنجلس هم در ابتدا با اختلالاتی مواجه شد اما سپس به حالت قبل بازگشت.

طبق گزارش سی‌ان‌ان، گروه هکری موسوم به «کیل‌نت» چندین فرودگاه‌های آمریکا را هدف قرار داد. این گروه پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه، فعالیت خود را درخصوص هدف قرار دادن سازمان‌هایی در کشورهای عضو ناتو افزایش داد. همچنین، این "هکتیویست‌ها" انگیزه‌های سیاسی برای "حمایت از کرملین" دارند اما روابطشان با مسکو نامشخص است.

این گروه هکری روسی زبان مسئولیت این حمله سایبری را برعهده گرفت و طبق گزارش این تلویزیون آمریکایی، در ماه ژوئیه وب‌سایت کنگره ایالات متحده آمریکا را هم برای مدتی کوتاه مختل کردند.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

صنایع، بزرگ‌ترین قربانی فیلترینگ گسترده اینترنت است

س اکتبر 11 , 2022
اعتمادآنلاین| روزنامه دنیای‌اقتصاد با استناد به نتایج یک نظرسنجی و آمار و اطلاعاتی که فعالان بخش خصوصی و اتاق بازرگانی ارائه داده‌اند هشدار داد که فیلترینگ منجر به کاهش فعالیت‌های اقتصادی خواهد شد. به گزارش دنیای‌اقتصاد، محدودیت‌ اینترنت، چشم‌انداز تولید و تجارت را رکودی کرده است. با اینکه روایت‌های مختلفی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000