آماده شنیدن انتقادات عموم مردم و جناح‌های سیاسی از طریق گفت‌وگو هستم

اعتمادآنلاین|

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه امروز دوشنبه (18 مهر) طی سخنانی در شورای‌عالی قوه قضاییه ضمن تبریک و تهنیت میلاد باسعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق(ع)، اظهار کرد: امیدواریم به برکت این موالید مسعود، دل‌های مؤمنین و مسلمین پیوند و وحدت بیشتری پیدا کند و بر شوکت، عزت، اقتدار و صفوف یکپارچه مؤمنین و مسلمین اضافه گردد تا جوامع اسلامی بتوانند در سرتاسر گیتی در برابر مستکبرین ایستادگی بهتری داشته باشند و از این طریق، هم منافع و مصالح خود را حاصل کنند و هم دست مستکبرین و متجاوزین را از بلاد اسلامی کوتاه گردانند.

به گزارش فارس، بخش هایی از اظهارات محسنی اژه ای را در ادامه می خوانید:

*خطاب به همه جریان‌ها، گروه‌ها، جناح‌های سیاسی، دسته‌جات و افرادی از عموم مردم که دارای ابهام، سؤال، انتقاد و اعتراض هستند، اعلام می‌کنم که آمادگی استماع نقطه‌نظرات و پیشنهادات و انتقادات آنها از طریق گفت‌وگو را دارم و قطعاً چنانچه اشتباه و ضعفی از ناحیه ما وجود داشته باشد از نقطه‌نظرات ارائه شده در راستای رفع آنها استفاده می‌کنیم و هیج ابایی از اصلاح و رفع ضعف نداریم.

*قطعاً یک کنش اعتراضی شامل آتش زدن قرآن و پرچم و سوزاندن اموال مردم و کشته‌سازی نمی‌شود بلکه کنش اعتراضی تعریف و چارچوب خاص و مشخص خود را دارد.

*امروز دیگر پشت‌پرده اغتشاشات اخیر و عاملین و محرکین اصلی آن، کاملاً برای همگان روشن گردیده و مبرهن گشته که صهیونیست‌ها ، آمریکایی‌ها و برخی کشورهای اروپایی در این وقایع دست داشتند و سردمداران خود آنها نیز این موضوع را بر زبان می‌رانند.

*صهیونیست‌ها ، آمریکایی‌ها و غربی‌ها وقتی دریافتند که جنگ ترکیبی و تبلیغاتی و انجام ترور و اعمال تحریم‌های غیرانسانی برای شکست دادن ایران اسلامی کارساز نیست و آنها در این جنگ همه‌جانبه خود علیه مردم و نظام ایران شکست خوردند، لذا چاره‌ کار را در تمهید مقدمات برای ناامن کردن ایران یافتند تا کشور ما را از مسیر پیشرفت بازدارند.

*سردمداران دوّل و رژیم‌های متخاصم با جهان اسلام برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های پرشمار خود در برابر ملل اسلامی، ناچارند تا دست به تحرکاتی بزنند و به دروغ چنین وانمود کنند که هزینه‌های گزاف و هنگفت‌‌شان نتیجه داده است.

*دشمن به مقصود خود نرسید و دوباره آدرس غلط دریافت کرد طی روزهای گذشته سردمداران برخی دوّل متخاصم نیز نسبت به کاسته شدن از حجم شعارها و جمعیت اغتشاشگران اذعان و اظهار تأسف کردند.

*امروز دیگر برای همگان مبرهن است که فوت یک دختر خانم ( که همه ما را متاثر کرد) کاملاً بهانه بوده است؛ وقتی یک دستگاه رسمی و مسئول (پزشکی قانونی) با اعمال نهایت دقت و بررسی همه‌جانبه و علمی و تخصصی، نتایج ناظر بر علت فوت آن مرحومه را به صورت شفاف در اختیار مردم می‌گذارد، دیگر این بهانه از همه سلب شده است و دیگر کسی که بخواهد همراستا با دشمن تحرکاتی داشته باشد نمی‌تواند ادعا کند که موضوع را نمی‌دانسته و چنین فردی هیچ حجتی نزد خداوند، مردم و وجدان خود ندارد.

*دادسراها در سراسر کشور نسبت به تکمیل پرونده عناصر اصلی اغتشاشات و عناصر وابسته به خارج و معاندان و ضدانقلاب و عناصری که به انحاء گوناگون از جمله تَسبیب، معاونت و مباشرت، موجبات تهدید امنیت مردم و تخریب و تحریق اموال عمومی و خصوصی را فراهم آوردند، تسریع داشته باشند.

*پرونده‌های ارسال شده از دادسراها پیرامون عناصر اغتشاشات را در دادگاه‌ها، خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار دهند و در مراحل بعدی در مرجع تجدیدنظر یا حسب مورد دیوان‌عالی کشور نیز، نسبت به رسیدگی سریع و دقیق وفق موازین قانونی به این پرونده‌ها اهتمام و توجه صورت گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 2

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 2 رای مخالف

پست بعدی

راهکار پیشنهادی علم الهدی برای «حل مشکلات اخیر و رفع چالش» / «جماعتی که به خیابان ریختند، اقلیت جامعه هستند»

د اکتبر 10 , 2022
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: در جریان آشوب‌های اخیر، موضوع مهمی که از آن غفلت شد، بحث اکثریت و اقلیت بود. جماعتی که به خیابان ریختند، اموال مردم را غارت کردند و اموال عمومی را به آتش کشیدند، به‌سادگی خود را به‌جای اکثریت مردم جا زدند و کسی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000