تعریف عجیب کیهان از کارکرد رسانه‌ها؛ در پی نابودی دموکراسی‌اند

اعتمادآنلاین|

روزنامه کیهان در یادداشت امروز خود کارکرد رسانه‌ها را نه کمک به بسط دموکراسی بلکه نابودی آن خوانده است.

به گزارش کیهان، شاید انگیزه و هدف اولیه از راه‌اندازی رسانه، «اطلاع‌رسانی»، «گردش آزاد اطلاعات» و به قول «هابر ماس» کمک به «دموکراسی» و «تشکیل حکومت مشروع» بوده باشد اما به جرات می‌توان گفت، «اطلاع‌رسانی» و «گردش آزاد اطلاعات» امروز تبدیل به یکی از اهدافِ آن هم فرعی و کم اهمیت این تکنولوژی شده است. می‌خواهیم بگوییم، اگر فلسفه وجودی تکنولوژیِ «رسانه» در بدو ابداع، مثلا کمک به دموکراسی و تشکیل حکومت مشروع و گردش آزاد اطلاعات و….بوده، امروز نه تنها از این اهداف کاملا دور شده بلکه گاهی حتی برعکس، به ضد این اهداف هم تبدیل شده است. امروزه با بمباران اطلاعاتِ درست و غلطِ اذهان و افکار مردم با این «رسانه»، نه تنها کمکی به دموکراسی نمی‌شود بلکه علیه دموکراسی و برای نابودی آن وارد می‌شوند.

نویسنده این یادداشت در پایان از دولت خواسته سریع این فضا را سروسامان دهد: این فضا «باید» سر و سامان یابد و مخاطب این باید کسی نیست جز دولت محترم که باید بیشترین بودجه و بهترین متخصصین را برای بهبود پیام‌رسان‌های بومی و پلتفرم‌ها اختصاص داده و استخدم نماید.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 1

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 1 رای مخالف

پست بعدی

رئیس مجلس به مصوبه واردات خودرو ۳ ایراد گرفت

د اکتبر 10 , 2022
اعتمادآنلاین| واردات خودرو خارجی به ایران در پیچ و خم تصمیم گیری مدیران ارشد کشور قرار گرفته است و هر روز یک خبر ضد و تقیض از آن در خبرگزاری ها منتشر می شود. هرچند فاطمی امین وزیر صمت اعلام کرده بود که واردات خودرو حتما انجام می شود اما […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000