زلزله 5.4 ریشتری خوی تلفات جانی نداشت؛ تعداد زیادی مصدوم و منازل آسیب‌دیده‌اند/ 490 مصدوم، 100 نفر بستری

اعتمادآنلاین|

حبیب‌زاده، رئیس فوریتهای پزشکی خوی گفت: زمین لرزه ۵.۴ ریشتری صبح ۱۳ مهرماه و پس لرزه‌های متعدد موجب مصدومیت ۴۹۰ نفر شد که از این تعداد ۱۰۰ نفر بستری هستند.

۲۵ خانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شدند

به گزارش اعتمادآنلاین به نقل از خبرگزاری‌ها، مدیریت بحران فرمانداری خوی اعلام کرد: تا این لحظه مجموع مصدومین ۳۹۰ نفر است که ۱۳۵ نفر بستری شدند. ۲۵ خانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شدند.

بعد از وقوع زمین لرزه ۵.۴ ریشتری امروز تاکنون 30 پس لرزه دیگر در خوی ثبت شده است.

زمین لرزه 5.4 ریشتری در خوی

گفتنی است بامداد امروز زمین لرزه ۵.۴ ریشتری ساعت ۳:۵۱ دقیقه ۱۳ مهرماه در عمق ۱۰ کیلومتری شهرستان خوی رخ داد.

زمین لرزه تلفات جانی نداشته است

اسماعیل سالم خویی، دبیر ستاد بحران خوی صبح امروز با اعلام جزئیات این زمین‌لرزه گفت: خوشبختانه این زمین لرزه تلفات جانی نداشته است اما خسارت زیادی به منازل مسکونی زده است.

سالم خویی افزود : در پی وقوع زمین لرزه ۵.۴ ریشتری متاسفانه دو باب خانه مسکونی بصورت کامل تخریب شده است.

وی از وارد شدن خساراتی به برخی از منازل مسکونی و تجاری خبرداد و افزود : این زمین لرزه موجب ترک خوردگی دیوار برخی منازل در نقاط مختلف شهرستان خوی شده است.

دبیر ستاد بحران خوی گفت: تاکنون ۲۶۵نفر از شهروندان به به مراکز اورژانس مراجعه کرده‌اند و خسارات در دست بررسی است.

حبیب زاده رییس فوریتهای پزشکی خوی گفت: زمین لرزه ۵.۴ ریشتری صبح ۱۳ مهرماه و پس لرزه های متعدد موجب مصدومیت ۴۹۰ نفر شد که از این تعداد ۱۰۰ نفر بستری هستند.

به گزارش ایسنا، وی گفت: خوشبختانه مورد فوتی گزارش نشده و مصدومینی که جراحات جزیی داشتند سرپایی مداوا و مرخص شدند.

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر ۱۳مهر در ساعت ۳:۵۱دقیقه در عمق ۱۰ کیلومتری خوی بوقوع پیوست و تاکنون بیش از ۲۷ پس لرزه در این منطقه رخ داده است.

۷ روستا متاثر از زمین‌لرزه خوی

مهدی ولیپور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: بر اساس گزارش‌هایی که همکاران ما و تیم‌های امدادی داشتند زمین لرزه موجب ترک خوردگی حدود ۲۰۰ منزل شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهار کرد:‌ تعدادی از هموطنان نیز در پی وقوع این زمین لرزه و هنگام خروج از منازل دچار مصدومیت‌هایی شدند که همکاران اورژانس و عوامل امدادی ما این موارد را پوشش دادند. همچنین ۱۲ تیم جمعیت هلال احمر در منطقه مستقر است.

ولیپور با بیان اینکه اماکن عمومی برای اسکان اضطراری افرادی که نیاز به حضور خارج از منازل دارند آماده شده است، گفت: امکانات ما در منطقه است و در اماکن عمومی روستاها آمادگی لازم برقرار شده است. چادرهایی هم مستقر خواهند شد تا اگر نیاز باشد از آن‌ها استفاده کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

افزایش مصدومان زلزله ۵.۴ ریشتری صبح امروز در خوی

چ اکتبر 5 , 2022
ایسنا نوشت: رییس دانشکده علوم پزشکی خوی از افزایش مصدومین زلزله خوی خبرداد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000