آغاز زندگی مشترک چقدر هزینه دارد؟

اعتمادآنلاین|

آرمان‌امروز در گزارشی هزینه یک مراسم ازدواج با ۱۰۰ تا ۲۰۰ مهمان را محاسبه کرده و آن را ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان تخمین زده است.

به گزارش آرمان‌امروز، به‌طورتقریبی بودجه‌ای که باید برای رزرو تالار یا باغ تالاری با خدماتی مانند منوی پذیرایی، گل‌آرایی و دکوراسیون به همراه ورودی در نظر بگیرید، بین 100 تا 250 میلیون تومان است.

هزینه تهیه کارت دعوت عروسی به طرح انتخابی و تعداد مهمانانتان بستگی دارد. به‌طور کلی هزینه یک کارت دعوت از 30 هزار تومان شروع می‌شود و در برخی موارد حتی به 500 هزار تومان نیز می‌رسد.

کیک عروسی حداقل از کیلویی 200 تا 400 هزار تومان آغاز شده و حداکثر به کیلویی 600 هزار تومان نیز می‌رسد.

با توجه به قیمت‌های سرسام‌آور میوه و شیرینی سال 1401 باید حداقل 15 میلیون تومان برای پذیرایی از تقریباً 200 نفر مهمان در نظر داشته باشید.

درصورتی‌که بخواهید در سال 1401 لباس عروس خود را بخرید، بسته به ساده یا طرح دار بودن و جنس لوازمی که در آنها به کار می رود، باید بودجه‌ای بین 20 میلیون تا 40 میلیون تومان و در صورت کرایه آن باید مبلغی بین 3 میلیون تومان تا 10 میلیون تومان در نظر بگیرید.

گاهاً برای کرایه ماشین‌های لوکس خارجی هزینه‌های هنگفت و شاید بیش از 10 میلیون تومان دریافت می‌شود.

اگر از گل‌های ساده و معمولی برای تزئین ماشین عروس استفاده کنید، هزینه تقریبی 1.5 میلیون تومان و اگر از گل‌های زیبا و گران‌قیمت‌تری استفاده کنید، هزینه‌ تقریبی 3 تا 4.5 میلیون تومان باید بپردازید.

اگر از گل‌های ساده‌تری برای دسته گل عروس استفاده شود، مبلغی بین 900 هزار تومان تا 2 میلیون تومان و اگر از گل‌های زیباتری استفاده شود، مبلغی بین 3 هزار تا 4میلیون تومان باید برای آن اختصاص دهید.

هزینه آتلیه به‌طور میانگین بین 4 تا 12 میلیون تومان متغیر است.

معمولاً یک گروه کوچک موسیقی حداقل 3 میلیون تومان برای اجرا در مراسمتان دریافت خواهد کرد.

درصورتیکه بخواهید یکی از آرایشگران معروف، میکاپ روز عروسیتان را انجام دهد باید حداقل 2 میلیون تومان و حداکثر 8 میلیون تومان یا بیشتر برای آن اختصاص دهید. این هزینه‌ها تنها به میکاپ و شینیون عروس اختصاص دارد و برای سایر خدمات زیبایی مانند رنگ یا هایلایت موها، تاج سر، اپیلاسیون و … هزینه مجزایی بپردازید.

برای خرید هر یک از حلقه‌های عروس و داماد، در صورت ساده بودن حلقه، حداقل 6 میلیون تومان در نظر داشته‌باشید.

حداقل باید 20 تا 25 میلیون تومان بودجه برای خرید یک سرویس طلای ظریف در نظر بگیرید.

خانواده داماد باید بودجه تقریبی حداقل 10میلیون تومان برای خرید لوازم شخصی عروس مانند کیف و کفش عروس، لوازم آرایشی و بهداشتی، سشوآر، لباس، ست حمام و … کنار بگذارند.

هزینه یک سفره عقد ساده از 5 میلیون تومان آغاز شده و بسته به اقلام به‌کاررفته در طراحی سفره، این مبلغ افزایش می‌یابد.

رنج قیمت خرید کت‌وشلوار دامادی متغیر است که بر اساس جنس، کیفیت و برند آن از حداقل 2 میلیون تومان آغاز می‌شود. برای تکمیل استایل داماد معمولاً از دستمال جیبی، پیراهن، کراوات و کمربند نیز استفاده می‌شود که باید حداقل 1 میلیون تومان نیز برای خرید آنها در نظر داشت.

به‌طورکلی با توجه به نوسان قیمت ارز و در نتیجه تأثیرات آن روی بازار، قیمت اجناس و کالاهای مختلف با نوسانات روزانه زیادی همراه است و پیش‌بینی دقیق هزینه‌های برگزاری مراسم عقد و عروسی تاحدودی غیرممکن است. اما به‌طور تقریبی می‌توان گفت برای برگزاری یک مراسم ساده با حضور تعداد کمی از مهمانان باید حداقل و تقریباً 100 تا 150 میلیون و با حضور تعداد بیشتری از مهمانان مثلاً مهمانان 150 تا 200 نفر، تقریباً 200تا 300 میلیون بودجه در نظر گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

ساختار بیمار اقتصاد، مانع اصلی تولید در کشور است

ی اکتبر 2 , 2022
اعتمادآنلاین| حمید حاج اسماعیلی با تاکید بر فراهم کردن بستر انجام کارهای تولیدی در کشور، اظهار کرد: از گذشته های دور با ساختار بیمار اقتصادی و تورم روبه رو بوده ایم که مانعی برای انجام کارهای تولیدی در کشور بوده است و همین امر موجب شده تا ریسک کار در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000