نقض مکرر آتش بس توسط ائتلاف متجاوز باعث شهادت دهها یمنی شده است

اعتمادآنلاین|

هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن شامگاه امروز شنبه با صدور بیانیه ای درباره آتش‌بس در این کشور تأکید کرد که از آغاز آتش‌بس، صنعاء هیچ فرصتی را برای صلح از دست نداده است.

​به گزارش فارس، شبکه خبری المسیره گزارش داد، یمن در مدت آتش‌بس، در قبال نقضهای مکرر، خویشتنداری کرد تا فرصت بیشتری به تلاشهای سازمان ملل و سایر کشورهای «برادر» بدهد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

ما به جز منافع و حقوق انسانی و قانونی ملت یمن، هیچ برنامه‌ای نداریم. بر همین اساس، دو بار با تمدید آتش‌بس موافقت کردیم، به امید اینکه کشورهای متجاوز، کمترین احساس مسئولیت یا درکی از خود نشان دهند.

با گذشت شش ماه از این آتش‌بس، هیچ جدیتی برای حل مسائل انسان دوستانه مشاهده نشده است، متأسفانه مشخص شد که کشورهای متجاوز پس از اینکه تمامی کارتهای خود را از دست دادند، دیگر راهی جز هدف قرار دادن معیشت ملت یمن نداشتند و آن را راحت ترین ابزار برای به زانو درآوردن ملت دیدند.

کشورهای متجاوز به اندازه‌ای که تمایل دارند خود را از پیامدهای جنگ و حملات مستقیم دور نگه دارند، تمایلی به صلح ندارند. ما خارج از چارچوب حقوق شهروندان یمنی، مطالبه‌ای نداشته‌ایم، از جمله رعایت مساوات در پرداخت حقوقها که از درآمدهای حاکمیتی از جمله نفت خام و گاز صورت می‌گیرد.

ائتلاف متجاوز، جنگ را به میدان اقتصادی کشانده است.

در خصوص بازگشایی مسیرها در تعز و سایز استانها، در دوره نخست آتش‌بس، کمیته‌ای تشکیل دادیم، ولی طرف مقابل با بررسی بازگشایی جاده‌ها در همه استانها مخالفت می‌کرد و سپس این کمیته را هدف قرار داد.

نقض مکرر آتش بس توسط ائتلاف متجاوز باعث شهادت دهها یمنی به ویژه در مناطق مجاور عربستان سعودی شده است، در پرونده تبادل اسرا طرف مقابل فقط بر آزادی اسرای سعودی و برخی از سرکرده‌ها تمرکز کرده است.

حق ملت این کشور در دفاع از حقوق خود و مقابله با تجاوز و محاصره، کشورهای متجاوز را مسئول به بن‌بست رسیدن توافقات کرده است.

آتش‌بس دو‌ماهه یمن در سیزدهم فروردین‌ماه امسال (۱۴۰۱) آغاز شد؛ اما دوازدهم خردادماه بود که فرستاده سازمان ملل متحد اعلام کرد، طرفین درگیر در یمن با همان شروط قبلی توافق اصلی موافقت کردند که آتش‌بس دو ماه دیگر و پس از آن نیز بار دیگر تا دوم اکتبر (۱۰ مهر) تمدید شد.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

ویکتوریا دانشور حال خوبی ندارد

ش اکتبر 1 , 2022
ایسنا نوشت: ویکتوریا دانشور، خواهر سیمین دانشور، در سی‌سی‌یو بستری است و به گفته پرستارش تنها قلب او به وسیله دستگاه کار می‌کند.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000