ثبت تصویر یک قلاده پلنگ ماده در یزد

اعتمادآنلاین|

اعظم حبیبی پور گفت: مناطق کوهستانی استان یزد در فلات مرکزی ایران از جمله مهمترین زیستگاه‌های پلنگ ایرانی به شمار می‌روند و گونه پلنگ در بیشتر مناطق کوهستانی استان یزد از جمله منطقه مناطق حفاظت شده کوه بافق و کالمند-بهادران و پناهگاه حیات وحش شیرکوه، دره‌انجیر، کمکی و آریز و نیز زیستگاه‌های آزاد شهرستان‌های اردکان، بهاباد و بافق، مهریز و تفت … پراکنش دارد.

به گزارش ایرنا، این مسئول افزود: تخریب زیستگاه، شکار غیرمجاز پلنگ و طعمه هایش، تغذیه از طعمه مسموم، تله گذاری، تلفات جاده‌ای و سگ‌های گله، از عمده‌ترین عامل تهدید بقای پلنگ در استان یزد و همچنین ایران به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: این گونه در زمره گونه‌های حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست قرار داشته و همچنین در طبقه "آسیب پذیر" (VU) فهرست سرخ IUCN و پیوست II کنوانسیون CITES قرار دارد اما زیرگونه پلنگ ایرانی (P.p. saxicolor) "در خطر انقراض" (EN) طبقه بندی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

جامعه ایرانی حق دارد ناآرام باشد چون آینده‌اش برآورده نمی‌شود+ ویدئو

پ سپتامبر 29 , 2022
اعتمادآنلاین| محمد فاضلی، جامعه شناس در برنامه «شیوه» در شبکه چهار تلویزیون در مناظره با سعید حاج ناصری استاد علوم سیاسی داشگاه تهران گفت: جامعه ایران به دلیل آنچه برای خانم مهسا امینی پیش آمد بسیار داغدار و ملتهب است. باید بدانیم جامعه ایران در چه وضعیتی است. فقط 14 […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000