نرخ اجاره در تهران بیش از دو برابر کشور است

اعتمادآنلاین|

روزنامه ایران گزارشی از وضعیت بازاراجاره‌بها دارد که در آن نوشته که نرخ اجاره در تهران بیش از دو برابر کشور است.

در بخشی از این گزارش با اشاره به اینکه «متوسط قیمت اجاره یک متر آپارتمان در تهران 100 هزار تومان و در کل کشور 36 هزار تومان است» درباره علت این مساله نوشته است: علاوه بر عوامل کلان اقتصادی و اجتماعی که تقاضا برای مسکن را در تهران افزایش داده، عامل مهم دیگر ساخت واحدهایی است که تقاضای مصرفی ندارد. با توجه به افزایش قیمت مسکن، بیشترین تقاضای مصرفی واحدهایی با متراژ 80 تا 60 متر و کمتر است اما آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد در مرداد امسال، در شرایطی که حدود ۶۵ درصد واحدهای عرضه شده به بازار مسکن شهر تهران را آپارتمان‌های بالای ۱۰۰ متر تشکیل می‌دهند، سهم این خانه‌ها از معاملات قطعی فقط ۲۸ درصد است، در حالی که رتبه اول معاملات قطعی به خانه‌های ۶۰ تا ۷۰ متر تعلق دارد و آپارتمان‌های ۵۰ تا ۶۰ متر در جایگاه دوم است. بنابراین از یک طرف تولید مسکن کاهش یافته و از طرف دیگر واحدهای ساخته شده متناسب با تقاضا نیست و این واحدها معمولاً خالی می‌ماند و به قصد کسب سود معامله می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

توضیح فرمانده سپاه درباره موشک رضوان

پ سپتامبر 22 , 2022
اعتمادآنلاین| سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه در حاشیه مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در عرصه پهپادی در خطوط مقدم فناوری هستیم. به گزارش ایسنا، وی همچنین درباره موشک رضوان گفت: این موشک، یک موشک نقطه‌زن است که […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000