انتقاد از سرپیچی بانک‌ها از اجرای احکام ستاد تسهیل تولید

اعتمادآنلاین|

محمدرضا حسینا، عضو اتاق بازرگانی خراسان رضوی، با بیان اینکه بیشتر تولیدکنندگان با دستگاه‌های اجرایی اعم از دارایی، تامین اجتماعی، بانک‌ها، گمرک و سایر دستگاه‌ها مشکل دارند به اعتمادآنلاین گفت: تولیدکنندگان مشکلات‌شان را در ستاد تسهیل مطرح می‌کنند و این ستاد با توجه به اختیاراتی که دارد در خصوص رفع موانع تولید، مصوباتی را صادر می‌کند. علی‌رغم اینکه این مصوبات وفق ماده ۶۲ و ۶۳ قانون رفع موانع تولید باید توسط دستگاه ذی‌ربط اجرا شود، متاسفانه بعضی دستگاه‌ها این احکام را اجرا نمی‌کنند و از زیر بار آن شانه خالی می‌کنند.

این فعال اقتصادی در ادامه افزود: مواردی دیده می‌شود که بعضی از بانک‌های عمدتاً خصوصی از اجرای احکام ستاد تسهیل، تمرد می‌کنند و این مساله باعث می‌شود که واحدهای صنعتی با مشکلات بسیار زیادی مواجه شوند.

حسینا پیشنهاد کرد که دستگاه قضایی با توجه به اینکه این مساله قانون است و بانک یا دستگاه باید مصوبه را اجرا کند، حتماً یک فرصت یک ماهه بدهد و بعد از یک ماه در‌ صورتی که این احکام ستاد تسهیل اجرا نشود، با دستگاه مزبور برخورد قاطعانه کند، زیرا همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، در‌ سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی قرار داریم‌ و باید تمام اجزای کشور اعم از دستگاه‌های دولتی و غیردولتی حامی تولید باشند.

این فعال اقتصادی در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد: نباید برخی دستگاه‌ها، خصوصاً بانک‌ها، به جهت کسب سود بیشتر تولیدکننده را مورد هجمه قرار دهند و احکام ستاد تسهیل را اجرا نکنند. در صورتی‌که احکام ستاد تسهیل به موقع و به‌درستی اجرا شود، باعث ایجاد اشتغال بیشتر و رشد صنایع خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

جنایت ترامپ در شهادت سردار سلیمانی را از دادگاه عادلانه پیگیری می کنیم

چ سپتامبر 21 , 2022
Error loading HTML

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000