باید از ظرفیت‌ اقتصادی کشورهای عضو شانگهای استفاده کنیم

اعتمادآنلاین|

اقبال شاکری با اشاره به عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای گفت: در دولت قبل تمامی ظرفیت‌ها و به طور کلی دیپلماسی اقتصادی معطل برجام بود و با هیچ طرفی وارد گفت‌وگو نمی‌شدند، منتظر بودند طرف مقابل پای میز مذاکره بیاید و اقتصاد را شرطی کرده بودند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در دوره جدید مجلس و دولت، بر لزوم فعال شدن دپیلماسی اقتصادی تاکید شد. در همین راستا موافقتنامه همکاری‌های مشترک با چین و روسیه بسته شد و ایران هم به عضویت سازمان همکاری‌های شانگهای درآمد.

نماینده تهران در مجلس اضافه کرد: عضویت رسمی ایران در شانگهای از اقدامات خوبی بوده که زمینه استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی را فراهم می‌کند. در این راه باید از ظرفیت بخش خصوصی برای صادارات و واردات به کشورهای مختلف در آسیای میانه، غرب آسیا، حوزه خلیج فارس، مدیترانه و جنوب شرق آسیا استفاده کرد.

شاکری با بیان اینکه باید با کشورهای عضو شانگهای تعاملات اقتصادی داشت،‌ گفت: با عضویت رسمی ایران در شانگهای،‌ دولت بیشتر از گذشته از ظرفیت بخش خصوصی به خصوص اتاق‌های تعاون و بازرگانی استفاده کند.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

آزادی6 محکوم به قصاص با کمک یک میلیارد و 300 میلیون تومانی

چ سپتامبر 21 , 2022
اعتمادآنلاین| 6 زندانی محکوم به مرگ که با لمس طناب سرد اعدام بر گردن‌شان خود را در یک قدمی مرگ می‌‌دیدند با گذشت اولیای دم و کمک نیکوکاران به زندگی برگشتند. به گزارش «ایران»، ساعت حدود 9:30 صبح سه‌شنبه 29 شهریور، مردان زندانی با دستبند آهنی بر دست وارد اتاق […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000