تحت فشار برای لغو دیدار دوستانه با روسیه/ بوسنی در تصمیم خود تجدیدنظر می‌کند

اعتمادآنلاین|

اتحادیه فوتبال روسیه و همتای بوسنیایی آن هفته گذشته تایید کردند که دیدار بین تیم‌های ملی دو کشور، طبق برنامه ۱۹ نوامبر(۲۸ آبان) در ورزشگاه ۶۷هزار نفری گازپروم برگزاز خواهد شد.

به گزارش ایرنا، علاوه بر این، نهاد حاکم بر فوتبال روسیه از برگزاری دیدار دوستانه بین تیم ملی این کشور و تیم ملی قرقیزستان در ۲۴ سپتامبر(دوم مهر) و بازی تدارکانی مقابل تیم ملی ایران در ماه نوامبر(آبان/آذر) خبر داده است اما زمان و مکان دقیق برگزاری بازی آخر هنوز مشخص نیست.

حضور تیم ملی بوسنی در روسیه خشم مقامات فوتبال اوکراین را برانگیخت و آنها با انتشار بیانیه‌ای از یوفا و فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) خواستند تا به منظور جلوگیری از برگزاری این بازی، ورود کنند.

اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) دیروز با اشاره به دیدار دوستانه تیم‌های ملی روسیه و بوسنی و هرزگوین، اعلام کرد که این بازی ناقض تحریم‌های جاری علیه روسیه نیست.

با این حال، فدراسیون فوتبال بوسنی و هرزگوین اعلام کرد که دیدارهای تیم ملی این کشور در لیگ ملت‌های اروپا برابر مونته‌نگرو و رومانی که قرار است در ماه سپتامبر برگزار شود، اولویت آنها بوده و درباره بازی دوستانه با روسیه بعدا تصمیم‌گیری خواهند کرد.

در بخشی از بیانیه فدراسیون فوتبال بوسنی آمده است: کار اعضای کمیته اجرایی تاکنون منحصربفرد بوده و می خواهیم همین روند را ادامه دهیم و بنا به درخواست فواد کولپا، یکی از اعضای هیئت اجرایی، در ماه اکتبر نشستی برگزار و درباره بازی با روسیه بحث خواهیم کرد.

کولپا در گفت‌وگو با نشریه N۱info، شبکه تلویزیونی زاگرب، گفت از اینکه به برگزاری بازی با روسیه رای داده «پشیمان» است و برای لغو یا دست کم تعویق آن تا زمان رفع تحریم‌ها علیه مسکو، تلاش خواهد کرد.

ادین ژکو و میرالم پیانیچ، دو بازیکن مطرح تیم ملی بوسنی، تصمیم فدراسیون فوتبال این کشور برای برگزاری دیدار دوستانه با روسیه را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

تیم ملی فوتبال روسیه پس از کنار گذاشته شدن از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تاکنون هیچ بازی انجام نداده است.

به‌دنبال عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰)، یوفا و فیفا تحریم‌های گسترده‌ای را علیه تیم‌های ملی و باشگاهی این کشور اعمال کردند.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

میرزازاده هم نقره‌ای شد/ ایران در حسرت طلا ماند

س سپتامبر 13 , 2022
اعتمادآنلاین| آخرین روز از مسابقات جهانی کشتی فرنگی در حالی به میزبانی صربستان پیگیری شد که امین میرزازاده سنگین وزن کشورمان در فینال روی تشک خواهد رفت. وی تنها شانس طلای کشورمان محسوب می‌شد که در مبارزه‌ای سخت مقابل رضا کایالپ دارنده مدال طلای جهان، نقره و برنز المپیک رفت. […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000