طلا گران شد

اعتمادآنلاین|

با کاهش ارزش دلار و تمرکز سرمایه گذاران بر انتشار تورم آمریکا که می تواند بر مقدار افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تاثیر بگذارد، قیمت طلا در معاملات امروز افزایش یافت.

​به گزارش فارس، به نقل از رویترز، هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 11 دلار و 28 سنت افزایش 1728.11 دلار فروخته شد.

شاخص دلار نزدیک به پایین ترین رقم در یک هفته گذشته قرار دارد. هرچه ارزش دلار کاهش یابد، قیمت طلا برای مالکان ارزهای دیگر ارزان تر درمی‌آید.

افزایش نرخ بهره بانکی، هزینه های نگهداری طلا به عنوان دارایی بدون بهره و همچنین ارزش دلار را افزایش می دهد.

شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا (CPI)، روز سه شنبه منتشر می شود.

در عین حال، به گفته منابع آگاه، سیاست گذاران بانک مرکزی اروپا با وجود رکود احتمالی، نرخ بهره را به منظور مهار تورم بی سابقه در منطقه یورو 2 درصد یا بیشتر افزایش خواهند داد.

تقاضای فیزیکی برای طلا در برخی از بازارهای آسیایی به علت کاهش قیمت و ترغیب خریداران همچنان قوی است هرچند افزایش قیمت های داخلی باعث کاهش خرید در هند شد.

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان 0.16 درصد کاهش یافت و در روز جمعه به 966.64 تن رسید. این رقم در روز پنج شنبه به 968.15 تن رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

رشد اقتصادی بدون نفت ۴.۳ درصد شد

د سپتامبر 12 , 2022
اعتمادآنلاین| بر اساس آخرین نتایج حساب‌های ملی فصلی مرکز آمار ایران، محصول ناخالص داخلی(GDP) به قیمت ثابت سال ١٣٩٠ در سه ماهه اول سال ١٤٠١ به رقم ١٨٨٧ هزار میلیارد ریال با نفت و ١٦١٤ هزار میلیارد ریال بدون احتساب نفت رسیده است، در حالیکه رقم مذکور در فصل مشابه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000