«تراس» اعضای دولت جدید انگلیس را انتخاب کرد

اعتمادآنلاین|

«ترزی کافی» به‌عنوان وزیر بهداشت و معاون نخست وزیر انتخاب شد. کواسی کوارتنگ هم که در دولت بوریس جانسون وزیر بازرگانی بود به‌عنوان وزیر دارایی منصوب شد.

به گزارش ایرنا، از ساعاتی پیش اعضای دولت سابق انگلیس استعفای خود را از دولت اعلام کردند. پریتی پتل نخستین مقامی بود که دیشب استعفای خود را از وزارت کشور اعلام کرد. ساعتی پیش هم دومینیک راب وزیر دادگستری، گرنت شپس وزیر حمل‌ونقل و استیو بارکلی وزیر بهداشت دولت سابق از مقام‌های خود کناره‌گیری کردند.

تراس که روز گذشته به عنوان رهبر جدید حزب محافظه‌کار معرفی شد، ساعاتی پیش با الیزابت دوم ملکه انگلیس دیدار کرد و رسما به‌عنوان نخست وزیر جدید انگلیس منصوب شد. نخست وزیر جدید سپس از سوی الیزابت مامور شد تا دولت جدید را تشکیل دهد.

تراس ساعتی پیش در نخستین نطق خود به‌عنوان نخست وزیر جدید انگلیس تقویت اقتصاد، خدمات درمانی و مقابله با بحران انرژی را سه اولویت اصلی دولت برشمرد.

وی که مقابل ساختمان شماره ۱۰ داونینگ استریت با حضور حدود ۱۵۰ تن از نمایندگان حزب حاکم محافظه‌کار و جمع کثیری از خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌ها سخنرانی می‌کرد افزود: ما نباید از چالش هایی که با آن روبرو هستیم دلسرد شویم. هر چقدر هم که طوفان قوی باشد، می‌دانم که مردم بریتانیا قوی‌تر هستند.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

آلمان از شناسایی ابتلای یک کودک به ویروس آبله میمون خبر داد

س سپتامبر 6 , 2022
اعتمادآنلاین| موسسه رابرت کخ آلمان در وب سایت خود نوشت: تاکنون تنها ۱۴ مورد زن و سه مورد در میان نوجوانان پسر در آلمان به ویروس آبله میمون ثبت شده است، اما در اوایل سپتامبر یک مورد ابتلا به آبله میمون در یک کودک شناسایی شد که اکنون بیشتر مورد […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000