سفیر میانمار برای سومین بار به وزارت خارجه بنگلادش احضار شد

اعتمادآنلاین|

یو آنگ کیاو موئه، سفیر میانمار در شهر داکا در پی اقدام روز شنبه نظامیان میانماری در شلیک دو گلوله خمپاره که به داخل خاک بنگلادش افتاد، به وزارت امور خارجه بنگلادش احضار شد.

به گزارش ایسنا، به نوشته خبرگزاری آناتولی، یک مقام وزارت امور خارجه بنگلادش به خبرگزاری آناتولی اعلام کرد: "ما سفیر میانمار را از بابت فرود آمدن گلوله‌های خمپاره در داخل خاک بنگلادش احضار کردیم. ما شدیدا نقض حریم هوایی خود و گلوله باران در مناطق مرزی را محکوم کردیم.

این دو گلوله خمپاره در داخل زمینی بایر در منطقه بندربان واقع در شمال شرق بنگلادش سقوط کرد. با این حال، موردی از تلفات جانی و مالی از بابت این حادثه گزارش نشده است.

در ۲۸ اوت گذشته نیز بر اساس گزارشها دو گلوله خمپاره در همان منطقه فرود آمده بود که وزارت امور خارجه بنگلادش روز بعد از این رخداد سفیر میانمار را برای اعتراض فراخواند.

در پی وقوع این حوادث، بنگلادش به نیروهای مرزی خود دستور داد تا اقدامات نظارتی و ایمنی را در سراسر مرزهای محل وقوع تنشها گسترش دهند و به مرزنشینان نیز دستور داده شد تا هوشیار باشند.

به دنبال شدت گرفتن درگیری‌های شدید بین ارتش میانمار و شبه نظامیان گروه موسوم به ارتش آراکان تنشها در داخل بنگلادش نیز اخیرا افزایش یافته است.

بنگلادش در حال حاضر میزبان بیش از ۱.۲ میلیون آواره اقلیت روهینجای میانمار است که در پی سرکوب وحشیانه ارتش میانمار علیه آنها در اوت ۲۰۱۷ از ایالت راخین میانمار گریختند.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

پست بعدی

دریافت مستمری بازماندگی با طلاق صوری حرام شرعی است

ی سپتامبر 4 , 2022
اعتمادآنلاین| علی اکبر عیوضی، عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران، با بیان اینکه کانون بازنشستگان از ابتدا با مسئله مشمول شدن افراد مطلقه در ذیل دریافت کنندگان حق مستمری بازماندگان مخالف بوده است، اظهار کرد: برداشت کردن از طریق اقدام طلاق صوری توسط زنانی که می‌خواهند حقوق […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000