نهال خرمای مجول اصلاح شده در گلدان

کافیست یک حوله را مرطوب کنید و هسته ها درون آن قرار دهید تا درخت خرما در گلدان رشد کند.

حوله باید طوری باشد که تمامی قسمتهای هسته خرما لذیذ را فرا بگیرد و دقت داشته باشید که به طور مرتب حوله را خیس کنید و به هیچ عنوان نباید خشک شود سپس هسته را به همراه حوله به درون یک ظرف در بسته قرار دهید و به طوری که هسته ها هوا نکشد و به طور کامل در بسته باشد و حدود دو الی سه ماه این بسته را درون یک فضای تاریک در دمای نسبتا خشک و خنک نگهداری کنید و می توانید هر دو الی سه هفته یک بار نیز به آن سر زده و مشاهده کنید آیا در حال جوانه زدن می باشد و بعد از اینکه سایز جوانه ی شما به میزان کافی رسید وقت کاشتن آن در خاک فرا رسیده است.

یکی از نکاتی که باید در هنگام کاشت نهال خرما در گلدان حتما به آن دقت شود اندازه گلدان می باشد گلدانی را که انتخاب کرده اید از خاک مرغوب آن را پر کنید و جوانه را درون آن بکارید و سپس بر روی آن مقداری شن ریخته و آبیاری کنید و در آخر یک پلاستیک تمیز را بر روی آن قرار دهید و به هیچ عنوان آن را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار ندهید و منتظر بمانید تا جوانه از خاک خارج شود و رشد کند.

وجود حفره هایی در انتهای گلدان پلاستیکی برای کاشت نهال خرما بسیار تاثیر گذار می باشد زیرا این حفره ها آب اضافی را از خاک بیرون می کند.

خاکی که برای کاشتن استفاده می کنید نیز اهمیت زیادی در رشد بهتر گیاه شما دارد پس برای رشد آن دقت زیادی داشته باشید همچنین اگر خاک شما غنی نبود می توانید از انواع کودها برای رشد بهتر استفاده کنید.

کودها به صورت طبیعی و شیمیایی هستند که وظیفه ی هر دو غنی کردن خاک است اما بهتر است از کودهای ارگانیک استفاده کنید.

نهال خرما اصلاح شده

برای آشنایی بیشتر با قطعات مختلف و همچنین اجزای گوناگون گل درخت خرما و نهال اصلاح شده آن می توانید با ما همراه باشید که منطبق است با طرحهای این گیاهان تک لپه که نام آنها از جنس نر دارای شش پرچم، سه کاسبرگ و سه گل برگ می باشد که در آن گلهای ماده‌ ای که نیز وجود دارد دارای یک پوشش به همان مقدار است که مادگی ۳ برچه ای می باشد.

برای آشنایی بیشتر با این درخت و همچنین قسمتهایی که نام آن را اندامهای روینده نامیدند لیف می پردازیم که برای توضیح آن می ‌توان گفت که برگهای غلافی که در نهال خرما که کالا صادراتی نیز بوده که در این نقش وجود داشتند.

جالب است بدانید که نهال خرما اصلاح شده در قاعده با برگها که آن را در بر می گیرد پوشانده شده است که این غلاف در برگیرنده نفت شامل یکسری بافتهای سفید رابط می باشد که آن می‌ تواند بر اثر آوندهای منشعب که دسته ‌بندی شده‌ اند باشد و همچنین برگ ها به سوی بالا رشد کرده و بافت رابطه را تا یک حدود بسیار زیاد غیر قابل دید یا ناپدید می کند.

که دسته هایی که آوند خشک شده یا قهوه ای دارند به یک صورت نوار لیفی و همچنین بسیار زبر و محکم در آمده که به لبهایی که قسمت جانبی یا تحتانی بوده است می چسبند و تنه را می پوشاند که انواع مختلف نخل درخت خرما از ارتفاع رشد لیف با تمامی مراکز ستون برگهایی که هنوز باز نشده و همچنین بافت لیف و یا رنگهای حدودی آن با  همدیگر متفاوت هستند.

خريد نهال خرماي مجول

خوب است بدانید که می توان به جای خرید خرمای مجول و یا انواع خرما پیارم اعلا ، خرید نهال خرمای مجول را نیز امتحان کرد چرا که از انواع نهالهای اصلاح شده‌ است که از همان سال اول کاشت، محصول می‌ دهد.

نهال خرمای مجول توسط مرکز فروش مستقیم نهال کشور مورد بررسی قرار گرفت و سپس به بازار نهال ایران و سازمان جهاد کشاورزی معرفی شد و پس ‌از مدتی در مرکز فروش نهال اصلاح شده مورد عرضه قرار گرفت.

همانند دیگر محصولات غذایی کشور، خرید و فروش نهال خرمای مجول نیز جزو محصولاتی است که صادرات گسترده ای در سطح منطقه دارد.

خرمایی که صادر می‌ شود و همچنین نهال خرمای مجول صادراتی باید تمام ویژگیهای یک خرمای خوب و نهال خوب را داشته باشند که در این میان صادرات خرمای مجول سود بسیار زیادی برای شرکتهای تولید کننده این محصول دارد و کمک زیادی به اقتصاد کشور می‌ کند.

کشورهایی که این نوع خرما به آنها صادر می ‌شود عبارت است از انگلیس، روسیه، فرانسه، آلمان، مالزی، افغانستان، ترکیه و غیره.

در بسیاری از فروشگاه‌ های معتبر کشورهای اروپایی می‌ توان خرمای مضافتی ایران را به ‌وفور یافت کرد و قیمت بسیار بالایی نیز دارند چرا که این نوع خرما با بسته‌ بندیهای بسیار شیک و مدرنی به کشورهای دیگر صادر می ‌شود.

پست بعدی

معاون اول رئیسی : در محضر رهبری عرض کردیم ، ایشان تایید کردند / گرانی‌ها کمتر خواهد شد

ی سپتامبر 4 , 2022
ایسنا نوشت: مخبر گفت: در محضر مقام معظم رهبری عرض کردیم نعمت‌هایی که خداوند به این کشور داده و اقداماتی که در بیش از ۴۰ سال قبل در حوزه زیرساخت‌ها انجام شده هر کدام می‌تواند کل کشور را با هم اداره کند که ایشان تایید کردند.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000