وزرای خارجه روسیه و ارمنستان گفت‌وگوها بر سر قره‌باغ را ادامه می‌دهند

اعتمادآنلاین|

وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای عنوان کرد: «در تاریخ ۱ سپتامبر به درخواست طرف ارمنستانی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به صورت تلفنی با آرارات میرزویان، وزیر خارجه ارمنستان گفت‌وگو کرد. دو طرف به جزئیات توافقنامه‌های سه‌جانبه‌ای که میان رهبران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ بسته شد، پرداختند. طی این تماس، این دو وزیر خارجه توافق کردند که به تماس‌ها در آینده‌ای نزدیک ادامه دهند.»

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتینک، مناقشه بر سر این منطقه (قره‌باغ) که یک سرزمین کوهستانی درون جمهوری آذربایجان است که از دهه ۹۰ میلادی کنترل آن در اختیار ارمنی‌هاست، در سال ۲۰۲۰ به یک جنگ شش هفته‌ای کشیده شد و طی آن نیروهای جمهوری آذربایجان بخش‌هایی از این سرزمین را دوباره به دست گرفتند.

دو طرف بعد از میانجیگری روسیه برای رسیدن به آتش‌بس روی یک طرح صلح کار کردند اما گاه و بیگاه یکدیگر را به شلیک به آن سوی مرز متهم می‌کنند.

پست بعدی

از سرگیری فعالیت فرودگاه بین‌المللی دمشق

ج سپتامبر 2 , 2022
اعتمادآنلاین| وزارت حمل و نقل سوریه اعلام کرد که فعالیت فرودگاه بین‌المللی دمشق که در پی حمله رژیم صهیونیستی دچار خسارت شده و متوقف شده بود، از سرگرفته شد. به گزارش ایلنا، بنا بر اعلام این وزارتخانه، تمامی شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند از این پس، پروازهای ورودی و خروجی خود را […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000