الجزائر به دنبال خرید پهپادهای تهاجمی از چین

اعتمادآنلاین|

رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر توافق چین با فروش پهپادهای تهاجمی ساخت این کشور، از سری «دبلیو.جِی-۷۰۰» به الجزائر خبر می‌دهند که هنوز این خبر، به تایید رسمی مقامات دو کشور نرسیده است.

​به گزارش فارس، پایگاه خبری «روسیا الیوم» به نقل از خبرگزاری «تاس» در این باره نوشت: «این مدل از پهپادهای جنگی، یکی از جدیدترین سلاح‌های چینی است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ به نمایش درآمد و قابلیت پرواز در ارتفاعات بالا را دارد».

این مدل از پهپاد جنگی ساخت چین به یک سیستم شناسایی حمله سریع یکپارچه نیز مجهز است که می‌تواند به طور مستقل تنها بر روی چرخ‌ها بلند شود و یا فرود بیاید.

شرکت علوم و صنعت هوافضای چین به عنوان نهاد توسعه‌دهنده و تولیدکننده این پهپاد می‌گوید که حداکثر وزن این هواپیمای بدون سرنشین در هنگام برخاستن ۳۵۰۰ کیلوگرم است و می‌تواند طیف گسترده‌ای از وظایف را انجام دهد، در حالی که زمان پرواز آن تا ۲۰ ساعت ادامه پیدا کرده است.

این پهپاد جنگی چینی همچنین برای ضربه زدن به ایستگاه‌های کنترل متحرک، رادارها، خودروهای زرهی، تمرکز نیروها و اهداف سطحی، علاوه بر انجام مأموریت‌های شناسایی و هشدار اولیه طراحی شده است.

کارشناسان نظامی و فناوری بر این باورند که چین در سال‌های اخیر، به سرعت روند تولید پهپادهای خود را افزایش داده است؛ پهپادهایی که هم بسیار ارزان‌تر از نمونه‌های غربی خود هستند و هم احتمالاً در بازار بین‌المللی محبوبیت فزاینده‌ای پیدا خواهند کرد.

الجزائر در شرایطی به دنبال تقویت توان نظامی ارتش خود با جنگنده‌های چینی است که روابط تنش‌آمیزی با مغرب دارد. روابط میان الجزائر و مغرب چندین دهه است که به دلیل پرونده‌های مرزهای زمینی و منطقه مورد منازعه صحرای غربی با تنش‌ و اختلافات زیادی همراه است.

از سوی دیگر الجزائر، مغرب را به حمایت و پشتیبانی از گروه جدایی طلب «الماک» در منطقه «القبائل» که از نظر الجزائر، یک گروه تروریستی است، متهم می‌کند؛ و این موضوع بر عمق اختلافات دو کشور افزوده است.

دو ماه گذشته بود که ارتش الجزائر، مانورهای نظامی خود را در منطقه «تندوف» واقع در نزدیکی مرز با مغرب انجام داد که سومین مانور نظامی در چند هفته اخیر است و این اقدام را تنها چند روز پیش از آغاز رزمایش‌های «شیر آفریقا» انجام داد که با مشارکت نیروهای آمریکایی، مغربی و چند کشور دیگر برگزار شد.

پست بعدی

فروش شیرینی آلمانی مربایی شیراز

ج سپتامبر 2 , 2022
همانطور که می دانید این شیرینی به طور معمول در فر تهیه می شود اما کسانی که در منزل فر ندارند می توانند آن را در ماهیتابه و بر روی اجاق گاز تهیه کنند. خمیر را به همان روش بالا تهیه کنید و بعد از قالب زدن آنها را بر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000