ثبات عراق، یک خواسته فوری عربی و منطقه‌ای است

اعتمادآنلاین|

«انور قرقاش» مشاور دیپلماتیک رئیس امارات با اشاره به اینکه ثبات در عراق، خواسته عربی و بین‌المللی است، همه طرف‌ها را به خویشتنداری و بازگشت به گفت‌وگو فراخواند.

​به گزارش فارس، وی در حساب توئیتری خود نوشت: «ثبات کشور برادر عراق یک خواسته فوری عربی و منطقه‌ای است، در این مرحله حساس هیچ جایگزینی برای آرام‌سازی، خویشتنداری و گفت‌وگوی سازنده بین عراقی‌ها برای خروج از بحران این کشور وجود ندارد؛ درگیری و خشونت به نفع عراقی‌ها و منطقه نیست».

2

روز گذشته و پس از اعلام کناره‌گیری سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر از سیاست، حامیان این جریان در منطقه سبز در دسته‌های پراکنده در خیابان‌های مختلف به راه افتادند و وارد ساختمان‌های دولتی و حاکمیتی عراق شدند.

پس از تداوم اغتشاشگری آشوبگران حامی جریان صدر در بغداد و ورود گروه نظامی «سرایا السلام» وابسته به این جریان به درگیری‌ها، حملات راکتی و تیراندازی‌ها در نزدیکی منطقه سبز آغاز شد.

جریان صدر از بیش از یک ماه گذشته به دلیل اختلافات سیاسی، طرفدارانش را به تظاهرات در عراق وا داشته و این افراد تا پیش از سخنرانی امروز رهبر جریان صدر با اشغال ساختمان پارلمان روند سیاسی کشور را تعطیل و تشکیل دولت جدید را به تاخیر انداختند.

سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر عراق، لحظاتی پیش با حضور در یک نشست خبری در محل اقامتش در نجف اشرف، به ناآرامی‌ها و درگیری‌های خونین دیروز و امروز در عراق واکنش نشان داد و گفت که اگر در عرض ۶۰ دقیقه خارج نشوید، از جریان صدر خارج خواهم شد».

پست بعدی

رزمایش بزرگ ناتو در گرجستان در تقابل با رزمایش وستوک روسیه

س آگوست 30 , 2022
اعتمادآنلاین| منابع رسانه‌ای از برگزاری رزمایش چند ملیتی با میزبانی گرجستان و مشارکت چند کشور و فرماندهی آمریکا در قاره اروپا خبر دادند. ​به گزارش فارس، به گزارش خبرگزاری «نیوزآرمنیا» به نقل از «گرجستان آنلاین» رزمایش چند ملیتی «شریک شایسته ۲۰۲۲» در گرجستان به طور رسمی از امروز سه شنبه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000