تایوان گرفتارمانور اسکادران‌های جنگنده‌های چین شده است

اعتمادآنلاین|

وزارت دفاع تایوان روز شنبه از ماموریت ۲۱ فروند هواپیمای نظامی چینی و پنج فروند کشتی نیروی دریایی این کشور اطراف جزیره تایوان خبر داد

​به گزارش فارس، به گزارش وبگاه «تایوان فوکوس» به نقل از وزارت تایوان، ۱۳ فروند هواپیمای چینی وارد منطقه شناسایی هوایی تایوان شدند که شامل 7 فروند جنگنده «شنیانگ جی-۱۶» دو فروند جنگنده «جی- ۱۰ چنگدو» و همچنین چهار فروند بمب افکن «اچ-۶» بود.

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که در واکنش به این ماموریت، تایوان گشت‌های هوایی و دریایی انجام داد و سامانه‌های دفاع موشکی را برای ردیابی هواپیمای چینی مستقر کرد.

چین اوایل آگوست پس از دیدار «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از تایوان، مانورهای نظامی خود را افزایش و رزمایش‌هایی را در ۶ نقطه در اطراف تایوان برگزار کرد.

شناسایی هوایی، منطقه‌ای است که توسط یک کشور اعلام می‌شود تا به اجازه شناسایی، مکان یابی و کنترل هواپیماهای خارجی نزدیک به آن داده شود اما بخشی از حریم هوایی سرزمینی که توسط قوانین بین‌المللی تعریف شده، نیست.

در تحولی دیگر، در بحبوحه افزایش تنش تایوان با چین، تایوان تصمیم به افزایش بودجه نظامی خود که حد نصاب تازه‌ای محسوب می‌شود، گرفته است.

تایوان روز پنجشنبه از پیش نویس بودجه نظامی برای سال آینده رونمایی کرد که بر اساس آن هزینه‌های نظامی را به ۱۹.۴ میلیارد دلار افزایش می‌دهد.

تایوان افزایش سالانه هزینه‌های نظامی را ۲.۳۷ میلیارد دلار پیشنهاد کرده است. در این پروژه از جمله تخصیص ۳.۶ میلیارد دلار برای خرید جنگنده‌های جدید در نظر گرفته است.

بودجه نظامی جزیره تایوان در صورت تصویب در پارلمان در بحبوحه افزایش تنش‌ها در منطقه در ماه‌های اخیر یک حد نصاب تازه خواهد بود.

تایوان به طور معمول سلاح‌های خود را از آمریکا تهیه می‌کند و ایالات متحده به طور معمول جنگنده «اف-۱۶» به تایوان می‌فروشد. ایالات متحده برنامه‌هایی برای بازسازی و ارتقای مدل‌های قدیمی اف-۱۶ برای تایوان و همچنین برنامه‌هایی برای ارائه مدل‌های جدید این هواپیما دارد.

این در حالی است که چندی قبل نیز رسانه‌ها از سقوط یک فروند جنگنده آموزشی نیروی هوایی تایوان و مرگ خلبان جوان آن خبر دادند.

نیروی هوایی تایوان در سال‌های اخیر متحمل یک سری سوانح مرگبار شده است. حد نصابی که نگرانی‌هایی را در مورد آمادگی رزمی نیروهای مسلح جزیره ایجاد کرده است. یک خلبان تایوانی جنگنده «اف-۱۶» در ماه ژانویه هنگامی که جنگنده وی در سواحل غربی تایوان سقوط کرد، کشته شد.

پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل «چین واحد» را نقض و پیام‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند. سفر اخیر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان‌ آمریکا به تایوان منجر به تنش‌زایی بین چین و این جزیره شد به طوریکه چین روزانه ماموریت‌های نظامی بسیاری اطراف جزیره تایوان انجام می‌دهد.

ارتش چین به تازگی در یک نمایش قدرت تمرین‌های ضد زیر دریایی با مهمات واقعی در آب‌های منطقه همزمان با تشدید تنش با تایوان برگزار کرد.

پست بعدی

نشست امنیتی لاپید با نتانیاهو با محوریت ایران

ش آگوست 27 , 2022
اعتمادآنلاین| رسانه‌های رژیم موقت صهیونیستی روز شنبه گزارش دادند که «یائیر لاپید» نخست وزیر این رژیم قصد دارد با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسبق این رژیم درباره ایران جلسه‌ امنیتی داشته است. ​به گزارش فارس، روزنامه «جروزالم پست» در این زمینه نوشت قرار است به طور رسمی از «بنیامین نتانیاهو،» […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000