شاید منظور روزنامه کیهان این باشد که با آمریکا برجام موشکی امضا کنیم!

اعتمادآنلاین|

احمد زیدآبادی نوشت:

حسین شریعتمداری در یادداشت روز کیهان نوشته است: "آیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست تحریمی گروه‌های تروریست! خارج می‌شود؟! دیروز آقای محمد مرندی گفت: «‌ماه‌هاست که می‌گویم حذف سپاه پاسداران از FTO (فهرست ادعایی سازمان‌های تروریستی خارجی) پیش‌شرط نیست‌»! ایشان توضیح ندادند که «‌پیش‌شرط‌» نیست؟ یا اصلاً در میان شرط‌ها نیست؟! گفتنی است، دیروز فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا (سنتکام‌) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد «‌شب گذشته (‌4 فروند جنگنده ائتلاف آمریکایی با بمب‌های هدایت شونده، 9 پایگاه مورد استفاده گروه‌های وابسته به سپاه پاسداران ایران در دیرالزور سوریه را بمباران کردند‌». اگر خدای نخواسته حذف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست گروه‌های تروریستی، در شرایط پیشنهادی ما نباشد! آمریکای تروریست می‌تواند حمله اخیر خود را به بهانه حمله به یک گروه تروریستی! توجیه کند!"

بعید است کسی بداند منظور مدیر مسئول کیهان ازاصرار به حذف نام سپاه پاسداران از فهرست گروه‌های تروریستی مورد نظر آمریکا چیست؟

قاعدتاً درخواست حذف نام سپاه از فهرست سیاه آمریکا به معنای آمادگی رسمی جمهوری اسلامی برای تعهد به عدم هرگونه حملۀ نیروهای تحت فرمان سپاه به اهداف آمریکا و متحدانش در هر نقطه از جهان است.

آیا کیهانی که مرتب کل نظام را به جنگ و رویارویی با آمریکا و متحدانش فرا می‌خواند، همین را می‌خواهد؟

اگر همین را می‌خواهد، رسماً اعلام کند تا توافقی فرابرجامی هم بین ایران و آمریکا به امضا برسد و تمام اختلافات دو کشوربرای همیشه و در همۀ زمینه‌ها از میان برخیزد!

اما اگر منظور او این است که سپاه بدون هرگونه توافق و تعهد متقابلی از "فهرست تروریستی" آمریکا خارج شود تا بتوان فارغ از هرگونه واکنش و هزینه‌ای، علیه اهداف آمریکا و متحدانش در سراسر جهان حمله کرد، خب این دیگر از جمله مقولاتی است که در نظام جهانی و روابط بین کشورها، طرح آن فقط از حسین شریعتمداری برمی‌آید!

پست بعدی

قالیباف حرف خود را درباره ربا در بانک‌ها تکذیب کرد!+ ویدئو

ج آگوست 26 , 2022
اعتمادآنلاین| .

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000