دادگاه فنلاند ۳ روزنامه‌نگار را محاکمه می‌کند

اعتمادآنلاین|

سه روزنامه‌نگار فنلاندی امروز پنج‌شنبه به اتهام «انتشار اطلاعات طبقه‌بندی‌شده»، در دادگاهی در هلسینکی، پایتخت فنلاند، محاکمه خواهند شد.

به گزارش مهر، به نقل از رویترز، به نوشته رویترز، دو روزنامه‌نگار روزنامه « Helsingin Sanomat» به همراه دبیر سابق آنها متهم هستند که سال ۲۰۱۷ «اسناد و اسرار ملی» را منتشر کرده‌اند، اما آنها این اتهام را رد می‌کنند و می‌گویند هیچ کار اشتباهی انجام نداده‌اند.

اگر این سه روزنامه‌نگار در دادگاه امروز مجرم شناخته شوند، به تحمل ۴ ماه تا ۴ سال زندان محکوم خواهند شد.

«کویس نیامی»، سردبیر این روزنامه که خود در این پرونده به علت بی‌پایه‌بودن اتهامات تبرئه شده، درباره اتهامات اعلام‌شده علیه هم‌کارانش می‌گوید: ما می‌توانیم برای هر جمله از آن گزارش که منتشر کردیم، ثابت کنیم که اطلاعات آن پیش از انتشار گزارش ما، در وب‌سایت‌های اینترنتی و کتاب‌ها بوده است. نمی‌توان گفت اطلاعات عمومی، طبقه‌بندی‌شده و محرمانه هستند.

«حنانه اَهو»، رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران فنلاند با بیان اینکه «تهدید به زندان منجر به خودسانسوری می‌شود» افزود: آنچه این پرونده را مشکل‌ساز و چالشی می‌کند این است که بیشتر روند قانونی پرونده، پشت درهای بسته اتفاق افتاده است. از دادگاه می‌خواهیم اگر این روزنامه‌نگاران مجرم شناخته شدند، استدلال کند که بر چه اساسی آزادی بیان آنها محدود شده است.

بنا بر ادعای رویترز، چنین پرونده‌ای در فنلاند، غیرمعمول است، زیرا سالهاست که فنلاند در گزارش‌های سالانه آزادی مطبوعات «روزنامه‌نگاران بدون مرز»، در بین کشورهای نخست قرار دارد، اما به گفته این انجمن مطبوعاتی، جایگاه فنلاند، تا حدی به دلیل همین پرونده، اکنون پایین آمده است.

پست بعدی

سقوط آزاد قیمت سیمان/ بازار ساخت و ساز مسکن راکدتر از هر زمان دیگری

پ آگوست 25 , 2022
بررسی نوسانات قیمتی در بازار مصالح ساختمانی حاکی از تداوم ریزش قیمت سیمان در بازار است.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000