جرئیات وام مستاجران شرایط و مبلغ وام حمایتی مستاجران/ زمان و نحوه ثبت نام

جزئیات و شرایط وام حمایتی مستاجران اعم از مبلغ و مدارک وام مستاجران را در این خبر خواهید خواند.

به گزارش راهبرد معاصر، با جهش قیمت ها در همه بازار ها قیمت مسکن نیز ملتهب شده است و تاثیرات آن به مرور در حال تخلیه در نرخ اجاره و رهن مسکن است که فشار مضاعفی را در شرایط فعلی اقتصاد روی دوش اقشار کم درآمد می گذارد. وزارت راه به دستور رئیسس جمهور برای ساماندهی به شرایط موجود وارد میدان شده و چند بسته سیاستی از جمله وام حمایتی مستاجران، سیاست های مالیاتی و مالیات بر خانه های خالی و الزامی شدن کد رهگیری مستاجران با هدف رصد میزان رشد اجاره بها و … را در دستور کار قرار داده است. هر چند هنوز مبلغ وام مستاجران و شرایط ثبت نام تسهیلات اجاره به صورت دقیق اعلام نشده آخرین جزییات در ادامه در باره وام مستاجران می اید. همچنین به محض انتشار جزئیات ثبت نام و شرایط وام حمایتی مستاجران، از همین طریق اطلاع رسانی خواهد شد.

شرایط و مبلغ وام حمایتی مستاجران/ زمان و نحوه ثبت نام

وام حمایتی مستاجران چیست؟

وام حمایتی مستاجران تسهیلاتی است که وزارت راه و شهرسازی برای مستاجران با درآمد کم طراحی کرده تا بخشی از افزایش نرخ ها را در بازار رهن و اجاره جبران کند و به پیامدهای اجتماعی ناشی از ناتوانی افراد از پرداخت اجاره منجر نشود.


وام مستاجران به صورت کم بهره و کمک هزینه خواهد بود و بخشی از مبلغ رهن مستاجران را تامین می کند که با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی تامین و پرداخت خواهد شد.


به گفته دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه این یک سیاست کوتاه مدت است و در کنار برنامه ها مانند طرح اقدام ملی مسکت یا مسکن ملی اجرا می شود و ادامه آن منوط به شرایط اقتصادی کشور خواهد بود.

مبلغ وام مستاجران چقدر است؟

با وجود وعده پرداخت سریع وام به مستاجران تا این لحظه مبلغ دقیق آن مشخص نیست و به گفته معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی این وام قرار است بخشی از مبلغ رهن و اجاره مستاجران را در حدود میزان افزایش سال جاری تامین کند.


همزمان دفتر اقتصاد مسکن روی طرحی کار می کند که در آن قرار است میزان افزایش مصوب نرخ اجاره در سال جاری مشخص شود و مبلغ وام حمیاتی مستاجران در حد همین افزایش خواهد بود.


با این اوصاف پیش بینی می شود مبلغ وام مستاجران عددی بین 10 میلیون الی 50 میلیون تومان باشد که بسته به شرایط واحد مسکونی و شهر متغییر است.

پست بعدی

جنگ جهانی سوم بر سر آب / ایران به زودی بر سر آب وارد جنگ می‌شود؟ / تجربه مصر، پیش‌روی خاورمیانه

ی جولای 19 , 2020
شاید مجددا مساله اروندرود حاد شود و اگر روزی مجددا یک دولت توتالیتر در عراق به قدرت برسد، کار به درگیری نظامی هم بکشد. به گزارش خبر فوری، تا دیروز جنگ بر سر آب چیزی بود که فقط در برخی فیلم های هالیوود..

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000