مراسم خاکسپاری هوشنگ ابتهاج کی برگزار می‌شود؟

اعتمادآنلاین|

پس از اعلام رأی دادگاه آلمان برای انتقال پیکر هوشنگ ابتهاج، پیگیریها از مسئولان وزارت ارشاد برای اطلاع از زمان مراسم تشییع و خاکسپاری این شاعر فقید در ایران، گویای این است که کارهای مربوط به مراسم در حال انجام است، منوط به این‌که فرزند او از دادگاه در خواست تجدیدنظر ندهد یا به صورت مجدد شکایت نکند.

بیشتر بخوانید:

بر این اساس، سناریوی نخست این است که اگر این اتفاق‌ها نیفتند، طبق روال هفته قبل، چهارشنبه، دوم شهریورماه، پیکر ابتهاج از آلمان به ایران منتقل شود و مراسم تشییع پیکرش روز پنجشنبه (سوم شهریورماه) و خاکسپاری او در رشت (جمعه، چهارم شهریورماه) انجام شود.

اما در غیر این صورت، برنامه‌ریزی براساس شرایط جدید خواهد بود.

وضعیت دقیق‌تر در این زمینه، در ساعات آینده مشخص خواهد شد.

امیرهوشنگ ابتهاج (هـ. ا.سایه) که درتیرماه ۱۴۰۱ به دلیل نارسایی کلیوی در بیمارستانی در شهر کلن آلمان بستری و تحت درمان قرار گرفته بود، بامداد چهارشنبه ۱۹ مرداد در ۹۵سالگی درگذشت.

زنده یاد ابتهاج، سال ۱۳۰۶ در رشت متولد شد و در ۲۰ سالگی اولین کتابش را با نام «نخستین نغمه‌ها» منتشر کرد. او سرودن غزل را در کنار سرودن شعر در قالب های دیگر سنتی تجربه کرد. همچنین نمونه‌‎هایی از شعر نو در بین آثار این شاعر به چشم می‌خورد. شعر تصنیف مشهور «سپیده» که با عنوان «ایران ای سرای امید» شناخته می‌شود، از سروده‌های ابتهاج است.

پست بعدی

طرح تحقیق وتفحصی از مجتمع فولاد مبارکه با هدایت عناصر رادیکال اصولگرا است/ اتهامات وارده کلا‌ خلاف،کذب وناموجه است

س آگوست 23 , 2022
اعتمادآنلاین| محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران در متنی درباره موضوع طرح تحقیق وتفحصی از مجتمع فولاد مبارکه توضیحاتی داده است: بنام خداوند سمیع وبصیر خدمت دوستان عزیز وبزرگوار باسلام واحترام اخیراًجماعتی از نمایندگان مجلس باهدفی که حداقل برای قاطبه اصلاح طلبان روشن نیست، به محوریت احدی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000