طالبان برای دانشگاه‌های دولتی ملا و مبلغ می‌گمارند

اعتمادآنلاین|

وزارت تحصیلات عالی طالبان، پست‌هایی را برای استخدام کارمند در چارچوب این وزارت اعلام کرده که از این میان، پست‌های ملا امام مسجد و مبلغ برای برخی از دانشگاه‌های دولتی نیز اعلام شده‌ است. وزارت تحصیلات عالی طالبان روز دوشنبه پست‌های استادی ثقافت (فرهنگ) اسلامی و ملا امام مساجد و مبلغ را اعلام کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از افق نیوز، در پست‌هایی که از سوی این وزارت اعلام شده، ۱۷۵ پست برای استادان ثقافت اسلامی و ۲۰ پست دیگر برای ملا امام و مبلغ اختصاص یافته‌ است.

با این حال، وزارت تحصیلات عالی طالبان شرایط پست‌های ملاها و مبلغان را داشتن «عقیده راسخ و تجربه کافی در دعوت» عنوان کرده و گفته‌ است که داوطلبان این پست‌ها باید علم تجوید را بدانند و در بخش تدریس علوم دینی نیز دارای تجربه باشند.

عبدالباقی حقانی، سرپرست وزارت تحصیلات عالی در برنامه بازنگری و توسعه دپارتمنت دانشکده‌ها گفته‌ است که در دانشگاه‌های ۱۷ ولایت کشور، دانشکده‌های شرعیات ایجاد شده‌ است.

تلویزیون ملی به نقل از سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان گفته‌ است که موضوع «فرهنگ اسلامی» در دانشگاه‌ها غنی‌تر از گذشته است.

حقانی گفته‌ است که مضامین اسلامی در دانشگاه‌ها از ۱۸ واحد به ۲۴ واحد افزایش یافته‌ است.

او همچنین گفته که پست‌های جدید «در پرتو ارزش‌های ملی و دینی» طراحی شده‌ است.

این در حالی است که پیش از این، بسیاری از صاحب‌نظران مسایل فرهنگی درباره نفوذ اندیشه‌های افراط‌گرایانه در دانشکده‌های شرعیات دانشگاه‌های دولتی ابراز نگرانی می‌کردند. در دوره نظام جمهوری، شماری از اساتید و دانشجویان دانشکده‌های شرعیات به ویژه در دانشگاه کابل، به ارتباط با داعش و اقدامات تروریستی متهم شده‌ بودند.

اکنون که طالبان قدرت را در اختیار گرفته‌اند، نگرانی از تبدیل دانشگاه‌ها به کانون آموزش‌های افراطی به سبک مدارس مذهبی پاکستان، چندین برابر افزایش یافته‌ است.

پست بعدی

روایتی از یک مصاحبه با منوچهر اسماعیلی/ دوبله هم از سکسکه درمی‌آید اگر سینما رونق بگیرد

س آگوست 23 , 2022
ایسنا نوشت: درست یک سال قبل از درگذشتش بود – شهریور ۱۴۰۰- خبرنگاری برای جویا شدن احوال منوچهر اسماعیلی به خانه‌اش زنگ زد و می‌دانست که کار سختی در پیش دارد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000