قیمت بلور پایه دار دست ساز قدیمی اصفهان

یکی از بزرگترین کارخانه های تولید ظروف بلور پایه دار در شهر اصفهان قرار داشته و توانسته علاوه بر تامین نیاز کشور به ارسال بخشی از محصولات خود به کشورهای دیگر اقدام نماید.

تشخیص ظروف با کیفیت بلور از نوع بی کیفیت آن تابع توجه به چند نکته است که به آن اشاره می کنیم.

اول از همه توجه به  درخشندگی ظروف است که هر چه این درخشندگی بیشتر باشد به این معناست که بلور کیفیت بیشتری دارد، مسئله ی بعدی سنگین تر بودن بلورهای با کیفیت می باشد، مسئله ی بعدی گران تر بودن بلور اصل می باشد.

 دقت بالای کنده کاریها و گوشه های ظروف هم دلیلی بر اصل بودن بلور پایه دار اصفهان است، داشتن اطلاعات کامل مواد تشکیل دهنده ی ظرف که به همراه محصول عرضه می شود هم دلیل دیگری بر کیفیت آن است، وجود ضمانت محصول هم از دیگر موارد است، توجه به نبود حباب هم از اهمیت زیادی برخوردار است در صورت داشتن هر گونه حباب در محصول از خرید آن امتناع نمایید و در نهایت هر گونه بی نظمی و نا متقارنی در محصول نشان از بی کیفیت بودن محصول است.

توجه کنید که ظروف کریستال مناسب برای نگه داری مواد غذایی و نیز ترشیجات و موادی که پایه ی اسیدی دارند مثل آبلیمو نیستند و در صورت نگه داری از آنها در این ظروف امکان وارد شدن سرب به مواد غذایی شما وجود داشته و این امر باعث بیماریهای زیادی در بدن شما می شود، بنابر این از این ظروف فقط برای سرو غذا و یا تزئین خانه استفاده نمایید.

بلور پایه دار دست ساز

برخی از خانمها در منازل خود به عنوان دکوری از ظروف بلور پایه دار لب طلایی استفاده می کنند که این ظروف ظاهر بسیار زیبایی دارند و زیبایی جلوه ی خانه را دو چندان می کنند و بلورها هم به صورت دست ساز و هم به صورت صنعتی تولید می شوند.

معمولا ظروف بلوری مانند قندان، آجیل خوری، میوه خوری و شکلات خوری و غیره پایه دار می باشند.

برای تشخیص ظروف بلوری از کریستال می‌ توان با انگشت به ظروف ضربه زد اگر ظروف کریستال باشد صدای ایجاد شده از آن مانند صدای  ظریف می باشد ولی بلعکس اگر ظروف بلوری باشد صدای ظریفی نخواهد داشت.

برخی از ظروف به صورت دست ساز می باشند که معمولا ظروف قیمت بلور پایه دار دست ساز بدون جعبه و بسته بندی هستند.

اگر ظروف بلوری شما دچار خط و خش شد خمیردندان چاره ای برای از بین بردن خراشهای روی بلور می باشد به این صورت که مقداری خمیر دندان را به آن قسمتی از ظرف که دچار خراش شده می زنید و تا خش و خطهای روی ظرف از بین برود اما باید دقت کنید که خمیر دندان را فقط روی همان قسمت که خراش ایجاد شده بزنید زیرا ممکن است درخشندگی و شفافیت ظرف کم شود.

طبق آزمایشات انجام شده روی ظروف بلوری پی برده اند که محلول و آب و سرکه سیب می تواند ظروف بلوری که کدر شده را از این حالت خارج کند و شفافیت ظرف را برگرداند.

بلور پایه دار قدیمی

ظرفهای بلور که امروزه در داخل کشور به صورت کاملاً تخصصی تولید می شوند از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و در مدلهای متنوعی عرضه می شوند که برای تمام سلیقه ها جواب گو خواهند بود این محصولات یکی از ظرفهای اصیل ایرانی برای پذیرایی به حساب می آیند که برای مصارف مختلفی در مهمانیها و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.

ظرفهای میوه خوری و شکلات خوری یکی از معروف ترین مدلهای ظروف پایه دار به حساب می آیند، این محصولات با جزئیات منحصر به فردی تولید می شوند که می توانند منطبق با سلیقه ایرانیها باشند و به عنوان یکی از هنرهای کاربردی در زندگی روزمره افراد استفاده شود.

اکثر افراد در خانه مادربزرگ خود ظروف بلور پایه دار قدیمی را دیده اند و با آن خاطرات زیادی از مهمانیهای خونوادگی دارند.

در گذشته ظروف بلور جزو ظرفهای بسیار گران قیمت و به روز بود و اکثر افراد در مهمانیهای خود از تولد گرفته تا حتی عروسیها از آن استفاده می کردند.

با توجه به تغییر مد هرچیزی که در گذشته مد بوده است پس از چند سال مجدد به روز و مد شده و دوباره افراد از آنها استفاده می کنند که ظرف بلوری و ظروف مسی اصل هم یکی از همین وسایلی است که درگذشته مد بود و الان بعد از چند سال مجدد استفاده آن در مهمانیها و مجالس مد شده است.

پست بعدی

تشکر سفیر اوکراین از موضع بی طرفی و مخالفت ایران با جنگ

د آگوست 22 , 2022
اعتمادآنلاین| سفیر اوکراین در این دیدار با مروری بر اقدامات و فعالیت های انجام شده در طول مأموریت از مساعدت ها و همکاری های وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد. به گزارش ایسنا، وی همچنین از موضع بی طرفی جمهوری اسلامی ایران و مخالفت کشورمان با جنگ قدردانی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000