آمریکا در آستانه جنگ داخلی است

اعتمادآنلاین|

روزنامه گاردین نوشت که بی‌اعتمادی فزاینده به نهادهای سیاسی در ایالات متحده نشان می‌دهد که این کشور ممکن است در آستانه یک درگیری داخلی جدید باشد‌.

به گزارش ایلنا، بر اساس این گزارش، «گارن ونتموت»، بنیانگذار مرکز تحقیقاتی کالیفرنیا درباره خشونت با اسلحه گفته بود که هشدارها درباره جنگ داخلی قریب الوقوع در آمریکا صرفا شایعاتی بی‌اساس است، اما نظرسنجی انجام شده در ماه جولای توسط این مرکز او را غافلگیر کرد. به نظر می‌رسد که نیمی از آمریکایی‌ها در چند سال آینده انتظار جنگ داخلی را دارند و از هر پنج نفر از مردم آمریکا یک نفر معتقد است که خشونت سیاسی در برخی شرایط موجه است.

وی گفت که تا ۴۰ درصد از آمریکایی‌ها معتقد هستند که داشتن یک رهبر قوی برای کشور مهم‌تر از بقای یک دموکراسی است.

به گفته این محقق، تشدید تهدیدات خشونت‌آمیز با رشد فروش تسلیحات تشدید شده است. وی نوشت: «چه اتفاقی می‌افتد وقتی جامعه‌ای سلاح در دست داشته باشد و هر روز بیشتر از گذشته از آینده‌اش می‌ترسد، بیشتر و بیشتر قطبی‌تر شده، بیشتر و بیشتر از خودش عصبانی؟».

«راشل کلاینفلد»، کارشناس منازعات مدنی با بیان اینکه نظام سیاسی آمریکا تضمینی برای عدم وقوع درگیری‌های خشونت‌آمیز در این کشور نمی‌دهد، تاکید کرد: «اگر نهادهای ما ضعیف شوند، ممکن است شاهد تاریخ متفاوتی باشیم. نتایج نظرسنجی فوق نگران‌کننده بود».

فاکس نیوز هفته گذشته با استناد به نظرسنجی خود گزارش داد که سه‌چهارم آمریکایی‌ها از وضعیت این کشور ناراضی هستند. این رقم در ماه مه گذشته ۶۷ درصد و در آوریل ۵۳ درصد بوده است.

پست بعدی

دشمن زوایای مختلف نبرد را به روی ما گشوده/غربی سازی یا جهانی سازی، محصول تهاجم فرهنگی غرب بر جوامع اسلامی است

ی آگوست 21 , 2022
اعتمادآنلاین| سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران در دومین روز از سی‌وششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور که در سالن اجلاس سران از روز گذشته آغاز شده و تا 31 مردادماه ادامه دارد گفت: خداوند معلم اکبر بشریت است. حتی خلقت آدم با تعلیم اسما آغاز […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000