توئیت سخنگوی دولت درمورد تصویب دو آیین‌نامه در راستای تحقق شعار سال

اعتمادآنلاین|

علی بهادری جهرمی روز شنبه در این توئیت نوشت: دو آیین‌نامه مهم دیگر در راستای تحقق شعار سال، به تصویب دولت رسید. ضمن تشکیل «کارگروه توسعه دانش‌بنیان صنایع انرژی‌های تجدیدپذیر»، دستگاه‌ها هم موظف شدند در مواردی که کمک‌های فنی و اعتباری خارجی با استفاده از محصولات دانش‌بنیان داخلی امکان پذیر است، از این ظرفیت استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، هیات وزیران ۲۶ مرداد در راستای تکلیف قانونی مندرج در ماده (۱۶) قانون جهش تولید دانش‌بنیان مبنی بر توسعه صنایع دانش‌بنیان با انرژی‌های تجدیدپذیر و توسعه بازار تولید برق پاک از طریق شرکت‌های دانش بنیان، آیین‌نامه اجرایی مربوط به آن را تصویب کرد.

به موجب این آیین نامه، واحدهای صنعتی با قدرت مصرفی بیشتر از یک مگاوات که مشمول ماده (۱۶) قانون جهش تولید دانش‌بنیان هستند، موظفند سالانه معادل درصد مندرج در ماده قانونی یاد شده از برق مورد نیاز خود را از طریق احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر تأمین کننذ و وزارت نیرو نیز موظف به اطلاع‌رسانی به واحدهای صنعتی مشمول در خصوص احداث و تامین برق از نیروگاه های تجدیدپذیر مطابق درصدهای ذکر شده در قانون است.

همچنین، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق موظف است ماهانه تعرفه تجدیدپذیر را بر مبنای متوسط دو ماهه آخرین صورتحساب‌های تأیید شده سرمایه‌گذاران محاسبه و به توانیر اعلام نماید. شرکت توانیر نیز موظف است در هر دوره میزان برق تجدیدپذیر تولیدی در نیروگاه‌های تجدیدپذیر متعلق به واحدهای صنعتی مشمول را قرائت و از برق مصرفی مشمول کسر کند و در صورت کسری تولید برق تجدیدپذیر، مابه‌التفاوت را با تعرفه تجدیدپذیر، محاسبه و در قبوض برق واحدهای صنعتی در ردیف جداگانه لحاظ نماید. در صورتی که تولید برق تجدیدپذیر بیشتر از برق مصرفی مشمول باشد، واحد صنعتی مشمول مجاز است که درخصوص مازاد برق تولید شده به یکی از روش‌های مندرج در آیین نامه منتفع گردد.

در همین راستا، کارگروهی با عنوان «کارگروه توسعه دانش بنیان صنایع انرژی‌های تجدیدپذیر» با هدف نظارت بر حسن اجرای این آیین‌نامه و تعیین شرایط اعطای تسهیلات به طرح‌های توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر کوچک مقیاس تشکیل می‌شود.

پست بعدی

انتقاد تند علی مطهری به پرتاب یک زن از «ون» گشت ارشاد

ش آگوست 20 , 2022
شرق نوشت:نایب رئیس دهمین دوره مجلس ، برخورد ماموران گشت ارشاد با زنان را نشانه ضعف این نهاد نظامی دانست و بر لزوم مجازات ماموران خاطی و پاسخگویی وزیر کشور و فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000