نفس «سراب نیلوفر» هم به‌شماره افتاد

اعتمادآنلاین|

محمدحسین فلاحتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خشکسالی و کاهش نزولات جوی حدود ۸۰ درصد سراب‌ها، سرچشمه‌های اصلی کل استان حتی تالاب هشیلان را تحت تأثیر قرار داده؛ یا بسیار کم‌آب شدند و یا کاملا خشک شده‌اند.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: ممنوعیت کشت‌های آب‌بر و معرفی کشت‌های جایگزین از سوی سازمان جهاد کشاورزی، محدودیت برداشت از چاه‌های غیرمجاز و همچنین پلمب چاه‌های غیرمجاز تا شعاع پنج کیلومتری تالاب‌ها و سراب‌های اصلی، تنها راهکار حال حاضر با توجه به شرایط موجود است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کرمانشاه تصریح کرد: در جلسات پیشگیری از جرم در دادگستری پیگیری مواد مذکور هستیم تا به نتیجه برسد تا شاید در سال‌های آتی بتوانیم از خشکیدگی تالاب‌ها جلوگیری کنیم.

وی گفت: تا زمانی که وارد ترسالی شویم ما درگیر مشکلات خشکسالی هستیم، بنابراین باید مدیریت آب‌ها را تا ورود به ترسالی داشته باشیم

فلاحتی اشاره‌ای به خشکیده شدن سراب نیلوفر داشت و گفت: شاهد نفس‌های آخر سراب نیلوفر هستیم که قرار است از طریق یکی از چاه‌های کنار این سراب آب را به سراب نیلوفر انتقال دهیم و همچنان از طریق تانکرهای سیار هم به تالاب هشیلان آبرسانی می‌شود تا جانوران آبزی آن را تا فصل بارش از تلف شدن نجات دهیم.

پست بعدی

رشته اِپه هم می‌تواند ما سابر به موفقیت جهانی برسد

پ آگوست 18 , 2022
اعتمادآنلاین| اعظم بختی با بیان اینکه مدال برنز بازی‌ همبستگی کشورهای اسلامی نتیجه ۱۷ سال حضورم در تیم ملی شمشیربازی است گفت: در سالیان گذشته تورنمنت‌های زیادی شرکت کردم اما نتایج چند ماه اخیر من بسیار چشمگیر است. در مسابقات جهانی مصر برای نخستین بار به جدول اصلی راه پیدا […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000