گل یاس سفید قشنگ میناب

یکی از گیاهانی که خواص درمانی فراوانی و اسانس گیاهی خوشبو دارد گل یاس است که در دنیا، دارای طرفداران زیادی دارد، یکی از پرورش دهندگان این نوع گل شهر میناب است.

با توجه به رایحه درمانی، رایحه یاس می‌ تواند به طور مستقیم هیپوتالاموس را تحریک کند تا آنکفالین تولید کند، موادی که علاوه بر مهار درد، حالت رفاه و شادی را به همراه دارند.

یاس، ترسها و تنشهای مربوط به تمایلات جنسی را از بین می برد و به طور سنتی برای درمان اختلالات رحمی و تسهیل زایمان استفاده می شود.

اگرچه آنها گیاهان روستایی هستند، اما مکانهای آفتابی، آب و هوای خنک را ترجیح می دهند و باید در گلدانها در مناطقی با آب و هوای نامناسب رشد کنند، گل یاس میناب به خاکی با بافت متوسط، سست و با کود خوب در تابستان تا پاییز و تجویز ماهانه کود مایع نیاز دارند.

در مناطقی با آب و هوای خشن زمستانی، گونه ‌های کمتر روستایی در گلدانهایی با تکیه‌گاه های دایره ‌ای خاص رشد می ‌کنند که به شکل یک بوته کوچک به ارتفاع حدود یک متر است که برای تزئین تراس یا آپارتمان استفاده می‌ شود.

برای آزمودنیهایی که در گلدان کشت می‌ شوند، لازم است دوباره گل ‌کاری یا در نمونه‌ های بزرگ ‌تر در بهار با استفاده از خاک جهانی دفن شوند.

برگهای بیمار یاس گل یاس گیاهی است که نیاز به کاشت و رشد در شرایط خاصی دارد، از ۳  مناطقی که زمستانهای بسیار شدید دارند و در هر موردی که دما اغلب به کمتر از ۱۰ درجه می ‌رسد باید کاملاً اجتناب شود.

قرار گرفتن در معرض ایده آل برای یاس در مکانی بسیار روشن است اما در معرض نور مستقیم خورشید قرار نمی گیرد.

مکان ایده آل باید همیشه دارای تهویه مناسب باشد، اما شما همیشه باید نهایت توجه را به جریانهای سرد داشته باشید، که کاملاً مورد استقبال یاس نیست.

گل یاس قشنگ

اگر می‌ خواهید در فصل بهار گل یاس شما گلدهی قشنگ داشته باشد باید در فصل زمستان از گیاهان خود مراقبت کنید زیرا یاس گیاهی به ‌شدت حساس به سرما است و در طول زمستان باید گل یاس را در محیطی با دمای معمولی رو به خنک و نورگیر قرار دهید و از مهر تا اسفند به گل یاس خود کود سیاه ندهید و سعی کنید که ریشه های گلهای یاس شما مرطوب بماند اما میزان آب دادن به گیاه خود را کاهش دهید همچنین برای گیاه تهویه مناسب فراهم کنید و مدام گیاه را بررسی کنید تا دچار آفت نشده باشد.

اگر در منطقه‌ای هستید که زمستانهای بسیار سخت و طاقت‌ فرسا ندارد مانند قم یا شهرهای مرکزی می ‌توانید گل یاس قشنگ را در بیرون از خانه بکارید اما باید این نکته را خاطر نشان کنیم که خاک گیاه باید زهکشی خوبی داشته باشد و آب را به‌ خوبی تخلیه کند این گیاه یک گیاه نورگیر است و به نور بسیار زیادی نیاز دارد اما آفتاب مستقیم به آن آسیب می ‌زند و نور کم هم باعث ضعیف شدن و کم پشت شدن گیاه می شود.

اگر این گیاه کمبود مواد غذایی داشته باشد زرد می‌ شود اما یکی از مهم‌ ترین کمبودهای این گیاه آهن است که برگ این گیاه از لبه شروع به زرد شدن می‌ کنند و یا در ادامه به بقیه برگ سرایت می ‌شود و در نهایت برگهای گیاه به رنگ قهوه ‌ای درمی ‌آیند و می‌ میرند اما در این شرایط شما می‌ توانید با جا به‌ جا کردن گلدان گیاه به‌ جای پرنور گیاه را نجات دهید.

گل یاس سفید

یکی از نوعهای گل یاس که دارای محبوبیت زیادی است و در بیشتر مناطقی که شرایط گرمی دارند، بسیار موثر بوده نوع سفید آن است همچنین این گل از نظر شرایط محیطی گرم مقاومت بسیار زیادی دارد و از آنجایی که آفت کمی دارد مصرف کود آن به نسبت سایر نوعها پایین تر است.

گل یاس سفید دارای ویژگیهای منحصر به فردی است و کاربرد فراوانی در صنعت عطر سازی دارد همچنین شما می توانید برای معطر کردن فضای خانه از این گل استفاده کنید و جالب است بدانید که بوی دلنشین آن در غروب آفتاب بیشتر می شود.

و اگر می خواهید سلامتی و کیفیت آن حفظ شود باید رشد آن را کنترل کنید و برای پیشگیری از آفات باید در هنگام آبیاری به برگهای آن آبی ریخته نشود و گردش هوا به خوبی در آن جریان داشته باشد.

این گیاه دارای خواص بسیار زیادی است و از آن دمنوش نیز تولید می شود ویژگیهای آن برای بدن به این صورت است که می تواند برای کاهش وزن، کنترل کلسترول خون، کاهش ابتلا به بیماری دیابت بسیار موثر باشد.

یکی دیگر از خصوصیات گل یاس این است که از آن روغن نیز تولید می شود و روغن گل یاس سفید نیز برای درمان بسیاری از بیماریهای عفونی، قارچی می تواند موثر باشد و برای کسانی که بیماری پوستی دارند همچنین افرادی که به دنبال شادابی و تقویت پوستشان هستند روغن گل یاس می تواند تاثیرات فراوانی را بگذارد.

گل یاس می تواند برای بسیاری از افراد مناسب باشد از این جهت که در طب سنتی از آن به عنوان گیاهی گرم یاد می کنند و گفته می شود که با بوییدن آن مغز به آرامش می رسد و در بالا نیز گفته شد که وجود این گل در اتاق خواب می تواند یک آرام بخش مناسب باشد از جهت دیگر از آنجایی که بوییدن آن موجب می شود آرامش مغز می شود و برای بیمارانی که در حالت ابتدایی آلزایمر هستند بوی این گل می تواند بسیار موثر باشد.

البته امروزه به دلیل داشتن مشغله های بسیار زیاد و در برخی از موارد به دلیل خستگی و در جهتی  بیماریهای عصبی استفاده کردن از دمنوش این گل می تواند تا حد زیادی زهن را آرام نگهدارد.

پست بعدی

سقف کشسان کلاسیک مدرن طرح سنگ

پ آگوست 18 , 2022
یکی از انواع سقف های کشسان سقف طرح فرشته است که جنس آن PVC می باشد. منظور از PVC پارچه های کشسانی می باشد که با حرارت به سقف و دیوار می چسبند. فرشته ها امید و زندگی را نوید می دهند و وجود آن ها تداعی کننده آرامش، امنیت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000