امتیاز بزرگ ایران در توافق احیای برجام: کاهش شدید تحریم‌های سپاه

اعتمادآنلاین|

دولت جو بایدن آماده است تا امتیازات بیشتری از آنچه انتظار می رود برای حصول یک توافق به ایران بدهد؛ به ویژه از طریق کاهش تحریم های در ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

به گزارش جماران، شهروندان غیرآمریکایی اجازه خواهند داشت با شرکت هایی که با سپاه "معاملات" دارند تجارت کنند یعنی به شهروندان غیر آمریکایی اجازه تجارت با شرکت‌های وابسته به سپاه داده می شود.

وبسایت پولتیکو با انتشار گزارشی نوشت:

ارزیابی‌های این وبسایت از پیش‌نویس پیشنهادی اتحادیه اروپا در مورد احیای برجام، نشان می‌دهد که این متن حاوی کاهش تحریم‌های آمریکا علیه سپاه است و به‌ جمهوری اسلامی ایران اجازه می‌دهد که، تا حد زیادی، از بازرسی‌ سایت‌های هسته‌ای اعلام نشده‌اش شانه خالی کند.

به‌گزارش پولتیکو، با توجه به اینکه پیش‌نویس پیشنهادی اتحادیه اروپا در هماهنگی و مشورت با ایالات متحده آمریکا تهیه شده است، به‌نظر می‌رسد دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، نیز با امتیاز دادن به جمهوری اسلامی ایران، خاصه از طریق کاهش تحریم‌های اعمال شده بر سپاه موافق باشد.

همچنین روزنامه وال استریت ژورنال در مطلبی اختصاصی گزارش داده است که دیپلمات‌های اروپایی برای شکستن بن‌بست مذاکرات احیای برجام، در آخرین دور گفتگوهای وین، امتیازات جدیدی را به تهران پیشنهاد کرده‌اند تا طرفین بتوانند با یکدیگر به توافق برسند.

در این پیش‌نویس از ایران خواسته شده تا به پرسش‌های آژانس با هدف شفاف‌سازی پاسخ دهد و به «پرداختن به نگرانی‌های آژانس، پیش از اجرایی شدن برجام» موافقت کند.

چند منبع نزدیک به مذاکرات به وال‌استریت ژورنال گفته‌اند که اتحادیه اروپا پیش از اینکه پیشنهاد خود برای گنجاندن مسئله مصالحه در مورد تحقیقات پادمانی را در متن توافق قرار دهد، این مسئله را با آمریکا و همچنین سه طرف اروپایی مطرح و موافقت آنها را جلب کرده است.

پست بعدی

سلمان رشدی مرتد است و باید اعدام شود، حالا مرندی نگران برجام شده؟

ش آگوست 13 , 2022
اعتمادآنلاین| سید سعید لواسانی، امام جمعه سابق لواسان در توییتی نوشت: سلمان رشدی مرتد است و به حکم حضرت امام باید اعدام شود، بنابراین اتفاق خوبی افتاده است، حالا آقای مرندی نگران برجام شده است؟ اگر یک ذره عقل سیاسی داشته باشد، حواسش را جمع می‌کند که سخنان نامربوط نزند. […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000