قصاص؛ مجازات جنایت مستانه در پارک

اعتمادآنلاین|

پسر مست که با وارد کردن ضربه‌ای یک جوان را به قتل رسانده در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و به قصاص محکوم شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، متهم مدعی است اصلاً مقتول را نمی‌شناخت و درگیری به خاطر مستی او منجر به قتل شد.

گزارش یک قتل

سال ۹۷ بود که به ماموران پلیس غرب تهران گزارش دادند مرد جوانی به نام حجت بر اثر وارد آمدن ضربات چاقو بر بدنش به بیمارستان منتقل شده است. وقتی ماموران در محل حاضر شدند شاهدان گفتند ضارب فرار کرده و جوان مجروح هم در بیمارستان است. ساعاتی بعد خبر رسید جوان مجروح جانش را از دست داده است.

به این ترتیب ردیابی متهم به نام افشین در دستور کار قرار گرفت و او بعد از چند روز به اتهام قتل حجت بازداشت شد. افشین به قتل اعتراف کرد و گفت در حین مستی این کار را کرده و قصد قتل نداشته است.

در ادامه صحنه قتل بازسازی و آخرین دفاع از متهم گرفته و کیفرخواست صادر شد.

درخواست قصاص

در جلسه رسیدگی به این پرونده که در دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد بعد از اینکه کیفرخواست خوانده شد، اولیای دم مقتول درخواست قصاص کردند و گفتند حاضر به گذشت نیستند.

سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: آن روز در خانه مشروب خورده بودم که دوستم با من تماس گرفت و دعوت کرد به خانه‌شان در شهران بروم. با موتور به داخل پارک رفتم و آنجا با چند نفر از دوستانم بار دیگر مشروب خوردم. حال طبیعی نداشتم و دوستانم می‌گویند در حال عربده‌کشی بودم. در این هنگام حجت که برای تفریح به پارک آمده بود، مقابلم ایستاد و به من اعتراض کرد. یادم می‌آید او می‌گفت نباید مقابل زن و بچه مردم داد و فریاد و فحاشی کنم. او لحن تندی داشت.

این متهم ادامه داد: من که حال خودم را نمی‌فهمیدم با او درگیر شدم. او چند سیلی به صورتم زد. می‌خواستم فرار کنم، اما مقابل راهم دیواری بود که مسیر را بسته بود به همین خاطر چاقویی را که در جیب داشتم بیرون آوردم و یک ضربه به گردن حجت زدم. همان موقع با موتور فرار کردم اما بعد متوجه شدم حجت جانش را از دست داده است.

او گفت: من اصلاً مقتول را نمی‌شناختم و هیچ خصومتی با او نداشتم، چون مست بودم و حالت طبیعی نداشتم دست به این کار زدم.

متهم درباره اینکه چرا همراهش چاقو داشت، گفت: مدتی بود موتور گرانقیمتی خریده بودم. چون می‌ترسیدم موتورم را خفت‌گیری کنند به خاطر دفاع از خود و حفظ موتورم همیشه یک چاقو در جیب داشتم. من واقعاً پشیمان و شرمنده اولیای دم هستم و از آنها تقاضا دارم مرا ببخشند.

این در حالی بود که اولیای دم بر صدور حکم قصاص اصرار کردند. در نهایت قضات بعد از شور متهم را به قصاص محکوم کردند.

پست بعدی

پردرآمدترین رشته‌های دانشگاهی را بشناسید/اینفوگرافیک

ج آگوست 5 , 2022
اقتصادنیوز نوشت: انتخاب رشته‌ای که منجر به داشتن شغل پردرآمد شود همیشه مورد توجه کاربران فضای مجازی بوده است. در روزهای آتی شاهد آغاز فرآیند انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ خواهیم بود و داوطلبان باید با نگاهی آینده‌نگر رشته‌ای مناسب انتخاب کنند.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000