صادرات گاز روسیه به چین بازهم افزایش یافت

اعتمادآنلاین|

شرکت گازپروم روسیه روز دوشنبه در کانال رسمی تلگرام خود اعلام کرد که این کشور صادرات گاز طبیعی به چین را از طریق خط لوله قدرت سیبری Power of Siberia در سال جاری میلادی افزایش داده است.

به گزارش تسنیم، بر اساس این گزارش، تحویل گاز روسیه به چین در ماه گذشته میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 60.9 درصد افزایش داشته است.

گازپروم گفت: به ویژه، تحویل در ماه ژوئیه به طور منظم بیش از مقادیر قرارداد روزانه بود و حجم صادرات روزانه با زدن یک رکورد تاریخی از سه برابر بیشتر شد.

در عین حال، صادرات گازپروم به کشورهایی که عضو اتحادیهٔ کشورهای مستقل مشترک‌المنافع نیستند، بالغ بر 75.3 میلیارد متر مکعب بود که 34.7 درصد (40 میلیارد متر مکعب) کمتر از مدت مشابه در سال 2021 است.

با این حال، این شرکت تاکید کرد که گاز را مطابق با درخواست مشتریان خود صادر کرده است.

طبق داده های اولیه، تقاضای جهانی برای گاز صادراتی شرکت گازپروم در هفت ماهه اول سال 2022 در مقایسه با مدت مشابه سال 2021 حدود 35 میلیارد متر مکعب کاهش یافته است.

این به عوامل متعددی از جمله جنگ اوکراین، تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه و سیاست جدید این اتحادیه در جهت کاهش اتکای خود به انرژی روسیه مربوط می‌شود.

خط لوله قدرت سیبری گاز طبیعی را از یاکوتیای روسیه به کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه منتقل می‌کند. این پروژه مشترک گازپروم و شرکت ملی نفت چین (CNPC) است که طبق قراردادی 30 ساله که در سال 2014 به امضا رسید، گاز روسیه را به چین منتقل می کند.

پست بعدی

دستگیری سارقانی که فقط خودروهای لندکروز را می‌دزدیدند

چ آگوست 3 , 2022
اعتمادآنلاین| اعضای یک باند نقش خریدار را بازی می‌کردند تا دست به سرقت خودروهای گرانقیمت لندکروز بزنند. آنها پس از سرقت خودروها را در منطقه مرزی به قاچاقچیان بین‌المللی می‌فروختند. گفت‌وگوی همشهری با طراح نقشه سرقت و مغز متفکر باند را ‌بخوانید. *خودروها را چطور سرقت می‌کردید؟ در سایت‌های خرید […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000