بهبود اقتصادی روسیه نزدیک است؟

اعتمادآنلاین|

بانک مرکزی روسیه اعلام کرد در حالی که مازاد حساب جاری قوی آن، محرک اصلی بازگشت اخیر روبل، در نیمه دوم سال جاری کاهش خواهد یافت و رکود اقتصادی روسیه در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ بیشتر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، اقتصاد وابسته به صادرات روسیه پس از اعزام ۱۰‌ها هزار نیروی نظامی روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه که باعث تحریم‌های مالی و اقتصادی گسترده غرب شد، در رکود فرو می‌رود.

بانک مرکزی اعلام کرد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه سوم پس از رکود ۴.۳ درصدی در سه ماهه دوم، ۷ درصد کاهش می یابد و پیش‌بینی می‌کند اقتصاد در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ بهبود یابد.

بر اساس پیش بینی به روز شده بانک روسیه، رکود در سال ۲۰۲۲ بیشتر از حد انتظار در آوریل خواهد بود.

بانک مرکزی در گزارشی درباره سیاست‌های پولی گفت: در عین حال، تأثیر شوک‌های عرضه ممکن است در طول زمان طولانی‌تر شود.

بانک مرکزی با تکرار پیش‌بینی‌ای که هنگام کاهش نرخ بهره به ۸ درصد در ماه جولای اعلام کرد، گفت: اقتصاد ۴ تا ۶ درصد در سال ۲۰۲۲ و یک تا چهار درصد در سال ۲۰۲۳ قبل از بازگشت به رشد ۱.۵ تا ۲.۵ درصدی در سال ۲۰۲۴ کوچک می‌شود.

پست بعدی

پرداخت وام به مردها مشروط شد

س آگوست 2 , 2022
اعتمادآنلاین| بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌ها اعلام کرد که براساس قانون خدمت وظیفه عمومی، ارائه تسهیلات بانکی از جمله وام فرزندآوری به متقاضیان ذکور مشروط به استعلام وضعیت نظام وظیفه عمومی آن‌هاست. به گزارش ایسنا، در بخشنامه بانک مرکزی آمده است: «در خصوص ابلاغ جز (۲) بند الف تبصره […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000