راه‌اندازی و آغاز تزریق گاز به صدها ماشین سانتریفیوژ+ جزییات

اعتمادآنلاین|

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت:‌ امروز عصر دستور راه‌اندازی صدها ماشین سانتریفیوژ به همکاران ما داده شد و از انواع ماشین‌های سانتریفیوژ از جمله IR1 و ماشین‌های پیشرفته از جمله ماشین IR6.

به گزارش فارس، وی افزود: در واقع این کار در راستای اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران صورت می‌گیرد و همین طور در راستای رسیدن به حداقل میزان غنی سازی ۱۹۰ هزار سو که کف نیاز کشور است. در این خصوص نیز به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاع رسانی شده است.

کمالوندی یادآور شد: ما این ماشین‌ها را نصب کرده بودیم که از جمله آنها ۵۰۰ ماشین IR6 است که شروع عملیات بهره برداری پروسه ۱۰ الی ۱۵ روزه است که امروز به این‌ها گاز تزریق می‌شود و قبلا هم به آژانس اطلاع رسانی شده است و این گام در راستای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو صورت می‌گیرد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی بیان کرد: در گذشته هم اقدامات متعددی صورت گرفته به خصوص در ارتباط با رسیدن به یک هزار ماشین IR6 که با این اقدام کاری که مجلس از ما خواسته بود برای راه‌اندازی یک هزار ماشین IR6 و تزریق و بهره برداری از آن را به مرحله پایانی می‌رسانیم. ماشین‌های دیگر هم در دست اقدام است و اطلاع رسانی لازم به آژانس صورت گرفته است.

طرح دوفوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران روز چهارشنبه ۱۲ آذر ماه ۱۳۹۹ در مجلس شورای اسلامی اصلاح و توسط شورای نگهبان تایید شد و همان روز رئیس مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را جهت اجرا ابلاغ کرد و آیین نامه اجرایی این قانون نیز سوم دی ماه به تصویب هیأت وزیران رسید.اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز آیین نامه اجرایی قانون مزبور را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

در ماده ۳ این قانون آمده است: برای تحقق هدف مندرج در ماده ۲۹، سازمان انرژی اتمی ایران مکلف است حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از تصویب این قانون عملیات نصب، تزریق گاز، غنی‌سازی و ذخیره‌سازی مواد را تا درجه غنای مورد نیاز، با حداقل یک هزار دستگاه ماشین‌های نسل دوم پیشرفته (IR2m) آغاز کند و همچنین در همین بازه زمانی، عملیات غنی‌سازی و تحقیق و توسعه با ماشین های نسل ششم (IR6) را با حداقل ۱۶۴ ماشین از این نوع آغاز کرده و آن را ظرف مدت یکسال پس از تصویب این قانون به یک هزار دستگاه ماشین توسعه بدهد.

پست بعدی

زیباکلام : جناب رئیسی ، انتخابات ۱۴۰۴ همین موضع را درباره حجاب خواهید داشت یا ...

د آگوست 1 , 2022
فعال سیاسی نوشت : آیا جناب رئیسی در فضای انتخابات هم همچنان بسروقت «ستاد امر بمعروف» و سایر دستگاه‌های اجرایی می‌روند و بانها یادآوری می‌کنند که مرعوب جوسازی‌ها نشده و قانون حجاب را قرص و محکم اجرا نمایند؟ یا برعکس، خواهند گفت که: «حجاب یک مقولۀ فرهنگی است و راه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000