بالا گرفتن درگیری‌ها در عراق/ تظاهرات متقابل حامیان صدر و هیات هماهنگی شیعیان

اعتمادآنلاین|

هیات هماهنگی امروز (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: با نگرانی بسیار، رخدادهای تأسف بار در بغداد طی این روزها به ویژه حمله به نهادهای قانون اساسی و یورش به پارلمان و تهدید به حمله به قوه قضائیه و مقرهای رسمی و دستگاه‌های امنیتی را دنبال می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از الفرات نیوز، در این بیانیه آمده است: ما ضمن اینکه به خویشتن داری و اتخاذ بالاترین سطح صبر و آمادگی توصیه می‌کنیم، آحاد مردم عراق را که به قانون و قانون اساسی و مشروعیت قانون اساسی ایمان دارند، به تظاهرات مسالمت آمیز برای دفاع از حکومت و مشروعیت آن و نهادهایش و در رأس آن قوه قضائیه و پارلمان و ایستادن در مقابل این تجاوز خطرناک و خروج از قانون و عرف‌ها و شریعت فرامی‌خوانیم.

هیات هماهنگی همچنین اعلام کرد: ما طرف‌های سیاسی که پشت این تشدید تنش‌ها و تعدی به حکومت و نهادهای آن هستند، کاملاً مسئول نتیجه این اقداماتِ غیر قانونی علیه صلح داخلی می‌دانیم. حکومت و مشروعیت آن و نهادهای قانون اساسی و صلح داخلی، خط قرمز تمامی عراقی‌ها برای آمادگی جهت دفاع از آن با تمامی شیوه های مسالمت آمیز ممکن هستند.

پست بعدی

سامانه بارشی مانسون شهر یزد را تعطیل کرد

ش جولای 30 , 2022
ایسنا نوشت: با تصمیم استاندار و اعضای ستاد بحران استانداری یزد فردا یکشنبه ۹ مردادماه ۱۴۰۱ اداره‌های دولتی این شهر تعطیل اعلام شد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000