فلج شدن حمل‌و نقل ریلی انگلیس در پی اعتصاب سراسری کارگران

اعتمادآنلاین|

ده‌ها هزار کارگر حمل‌ونقل ریلی انگلیس روز چهارشنبه در اعتراض به افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها طی چند دهه اخیر، دست به اعتصاب سراسری زدند.

​به گزارش فارس، به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، حدود ۴۰ هزار کارگر خطوط ریلی در اعتراض به دستمزدها، عدم امنیت شغلی و شرایط کاری دست از کار کشیده‌اند.

این اعتصاب سراسری که گفته شده دستکم تا ۲۴ ساعت ادامه خواهد داشت، شبکه ریلی انگلیس را به تعطیلی کشانده و امروز (چهارشنبه) فقط پنج قطار به سمت مقصد خود حرکت کردند.

دبیر کل اتحادیه ملی حمل و نقل ریلی و دریایی انگلیس گفت، با توجه به اینکه دستمزدها با سرعت تورم این کشور هم‌خوانی ندارد، اجرای این اعتصاب ضرورت پیدا کرده است.

وی هشدار داد: «دولت باید مداخله در اختلافات ما را متوقف کند تا کارفرمایان حوزه ریلی بتوانند با ما مذاکره کنند و مسائل حل شوند».

ماه گذشته نیز اتحادیه ملی حمل و نقل ریلی و دریایی انگلیس اعتصابی سه روزه انجام داد که در سی سال گذشته بی‌سابقه بود.

این اعتصاب در حالی انجام گرفته که «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس درپی استعفای بیش از پنجاه مقام دولتش ناچار به کناره‌گیری شد.

رقابت دو نامزد نهایی جانشینی جانسون در حالی در جریان است که تحریم‌های غرب علیه روسیه بابت جنگ اوکراین موجب افزایش شدید بهای انرژی و مواد خوراکی به‌ویژه غلات شده و ضربات سنگینی به اقتصاد کشورهای غربی وارده کرده است.

پست بعدی

توده هوای منسون کار را به هشدار قرمز در خوزستان رساند

چ جولای 27 , 2022
اهواز – هواشناسی استان خوزستان در مورد ورود توده هوایی منسون هندی و تحت تأثیر قرار دادن برخی مناطق استان هشدار قرمز صادر کرد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000