لغو رزمایش‌ آمریکا در دریای سیاه به دلیل ادامه جنگ روسیه و اوکراین

اعتمادآنلاین|

مقام‌های نظامی آمریکایی تایید کردند که رزمایش‌های نیروی دریایی آمریکا در اروپا به ویژه در دریای سیاه که قبلا در تقابل با روسیه «ضروری» خوانده می‌شد، لغو شده است.

​به گزارش فارس، یک سخنگوی پنتاگون روز دوشنبه به هفته‌نامه «نیوزویک» گفت: «رزمایش نسیم دریای ۲۰۲۰ که تابستان امسال در دریای سیاه اروپا برنامه‌ریزی شده بود، به دلیل تداوم تهاجم روسیه به اوکراین لغو شد».

«دانیل مارزلوف» فرمانده ناوگان ششم ایالات متحده در منطقه دریای سیاه، پیشتر در تقابل با روسیه و تاکید بر حمایت ایالات متحده و ناتو از اوکراین این رزمایش را «ضروری» خوانده بود.

بر اساس این گزارش، برنامه ریزی برای رزمایش نسیم دریای ۲۰۲۰ تا این گزارش ادامه داشت. به دنبال برگزاری جسله‌ای در شهر بندری «اودسا» در اوکراین در ماه ژانویه این رزمایش لغو شد.

ناخدا «تامارا لارنس» از فرمانده‌هان نیروهای دریایی آمریکا در اروپا-آفریقا روز شنبه گفت که عملیات کوچکتر ناتو در زمان مقرر برگزار می‌شود. لارنس گفت که نیروهای دریایی آمریکا به متحدان و شرکای خود در دریای سیاه متعهد می‌ماند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه گذشته) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس، لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل اوکراین، دستور آغاز عملیات نظامی در اوکراین را صادر کرد و از همان ابتدا تاکید کرد که مسکو به دنبال اشغال قلمروهای اوکراین نیست و هدف از عملیات نظامی را نازی زدایی و خلع سلاح اوکراین اعلام کرد.

کشورهای غربی از جمله ایالات متحده آمریکا با تشدید فشارهای تحریمی علیه روسیه و عرضه تسلیحات سبک و سنگین به اوکراین نه تنها کمکی به آرام شدن اوضاع اوکراین نکرده‌اند بلکه بر آتش درگیری‌های این کشور اروپایی دامن زده‌اند.

آمریکا بویژه در بسته‌های نظامی مختلف بارها به اوکراین کمک کرده است.ارتش آمریکا روز دوشنبه در ادامه تنش‌زایی در اروپا از اعزام شماری تانک «آبرامز»، خودروی زرهی و نیرو ک خبر داد.

ارتش آمریکا تایید کرده است که ده‌ها تانک «آبرامز» و تجهیزات آن در بحبوحه جنگ روسیه با اوکراین در حال عزیمت به بندر «آنتورپ-بروژ» در بلژیک است.

وبگاه «دیفنس بلاگ» نوشت، طبق بیانیه مطبوعاتی ارتش آمریکا، یک تیپ، چندین زره پوش، وسایل نقلیه تاکتیکی سبک و تانک‌های آبرامز به بندر آنتورپ-بروژ در بلژیک برای استقرار در اروپا اعزام شده‌اند. این تیپ حدود ۴۲۰۰ نیرو و ۲۷۰۰ تجهیزات جنگی را به اروپا منتقل می‌کند تا جایگزین تیپ یک زرهی این کشور شود که در حال بازگشت به ایالات متحده است.

پنتاگون اعلام کرده که استقرار این تیپ نشان دهنده تعهد بی‌پایان ارتش ایالات متحده به اروپا و متحدانش در ناتو در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین است.

پست بعدی

آزمایش «موشک ابرفراصوت» توسط آژانس هوافضای ژاپن

د جولای 25 , 2022
اعتمادآنلاین| سازمان هوافضای ژاپن در اقدامی احتمالا تنش‌زا از اولین آزمایش موفق پرتاب موتورموشک ابرفراصوت خبر داد. ​به گزارش فارس، به نوشته وبگاه «ارو تایمز» این موتور با استفاده از موشک «اس-۵۲۰» زمایش شد. این آزمایش در ۲۴ ژوئن (۳ تیر) ۲۰۲۲ از مرکز فضایی «اوچینورا» در «کیوشو» در جنوب […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000