پایان موفقیت آمیز تعمیرات اساسی در شرکت پالایش نفت تهران

اعتمادآنلاین|

سید مصطفی سیدرضاتهرانی با اعلام این خبر، ایمنی، کیفیت، سرعت و بهبود را از مهم ترین مولفه های این تعمیرات اساسی برشمرد و افزود: تعمیرات اساسی یک فرایند تعمیرات پیشگیرانه است که به بیان دقیق تر می توان آن را بازگردانی واحد به شرایط قابل‌اطمینان برای یک دوره عملکرد طولانی مدت در نظر گرفت.

به گزارش ایرنا، از روابط عمومی پالایشگاه نفت تهران، وی یادآورشد: در تعمیرات اساسی، همه تجهیزات موجود در واحد باز شده و از تمام قسمت های تجهیزات بازرسی به عمل می آید و پس از آن تعمیر یا تعویض قطعات و خطوط انتقال طبق درخواست ادارات بهره برداری و بازرسی فنی مبتنی بر دستور کارهای صادر شده انجام می گیرند.

سید رضا تهرانی اظهارداشت: در هر دوره از تعمیرات اساسی اقدامات بهبودی که در شرایط عملیات واحد قابل انجام نیست نیز نصب و راه اندازی می شوند، در واقع در پایان هر دوره تعمیرات اساسی، واحد براِی یک دوره عملکرد با کیفیت مطلوب تضمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران پیرامون مهم ترین اقدامات انجام گرفته در این تعمیرات اساسی اظهار داشت: مطابق برنامه ریزی های انجام‌شده، تخلیه و تعویض کاتالیست کوره ۳H-۸۰۱، تعمیرات اساسی کوره های H-۴۱۷۰۱ H-۴۱۷۰۲ H-۴۱۸۰۲ H-۴۱۸۰۱ ۳H-۸۰۱، تعویض بخشی از کاتالیست در بالای راکتورهای واحد KHDS،

تعویض تیوب کامل مبدل E-۴۱۸۰۶ و همچنین تعویض کامل کاتالیست راکتورهای ۳R-۹۰۱ و ۳R-۹۰۲ از مهم ترین اقدامات در این دوره از تعمیرات اساسی دراین دوره بود.

وی اضافه کرد: واحد تصفیه هیدروژنی نفت سفید KHDS با ظرفیت اسمی ۳۱ هزار و ۵۰۰ بشکه در روز جهت تولید نفت سفید کم سولفور و سوخت جت به کار گرفته می شود.

سید رضا تهرانی اعلام کرد: به این ترتیب که نفت سفید و نفتای امتزاج حاصل از واحدهای تقطیر از این واحد عبور کرده، مشتقات گوگردی و ازت دار آن تحت فشار و دمای بالا در مجاورت کاتالیست جدا و نفت سفید با میزان گوگرد کمتر از ppm ۴۰ تولید می شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران گفت: واحد تصفیه هیدروژنی نفت گاز GHDS با ظرفیت اسمی ۵۳ هزار و ۳۰۰ بشکه در روز برای تولید نفت گاز با استاندارد Euro V به کار گرفته می شود.

وی بیان کرد: به این ترتیب نفت گاز سبک، نفت گاز سنگین و نفتای امتزاج حاصل از واحدهای تقطیر از این واحد عبور و مشتقات گوگردی و ازت دار آن تحت فشار و دمای بالا و در مجاورت کاتالیست تصفیه و تا کمتر از ppm۱۰ کاهش می یابد.

مدیر عملیات شرکت پالایش نفت تهران از آغاز تعمیرات اساسی واحد تبدیل کاتالیستی (CRU) از روز دوشنبه ۳ مرداد امسال به مدت ۲۴ روز کاری خبر داد.

پست بعدی

اعلام وضعیت ترافیک عصرگاهی در معابر پایتخت/ حجم بالای تردد در ۴ بزرگراه

ی جولای 24 , 2022
اعتمادآنلاین| سرهنگ مجید رنجبر با اشاره به وضعیت ترافیک عصرگاهی در معابر تهران اظهارکرد: در بزرگراه شهید همت مسیر شرق به غرب حجم بالایی از ترافیک گزارش شده که از پل آفریقا شروع شده و تا پل شیخ فضل الله نوری ادامه دارد. در بزرگراه شهید حکیم از پل شهید […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000