معاون وزیر خارجه آمریکا به کره‌جنوبی و ژاپن سفر می‌کند

اعتمادآنلاین|

«ویکتوریا نولاند» معاون وزیر خارجه آمریکا ۲۵ تا ۲۸ جولای سال میلادی (۳ تا ۶ مرداد ماه) به ژاپن و کره شمالی سفر خواهد کرد.

به گزارش مهر، به نقل از وبگاه وزارت خارجه آمریکا، در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه آمریکا در این خصوص آمده است که معاون وزیر خارجه این کشور قرار است در جریان این سفر در خصوص درگیری ها در اوکراین و برنامه هسته ای و موشکی کره‌ شمالی با مقامات سئول و توکیو گفتگو کند.

«ویکتوریا نولاند» در جریان این سفر با همتایان خود در کره جنوبی و ژاپن دیدار و تبادل نظر خواهد کرد.

در بیانیه کوتاه وزارت خارجه آمریکا به مقاماتی که «ویکتوریا نولاند» قرار است در سئول و یا توکیو با آنها دیدار کند، اشاره ای نشده است.

روابط دو کره به علت رزمایش‌ های مشترک کره جنوبی با آمریکا در نزدیکی مرزهای کره شمالی و آزمایش‌ های مکرر کره شمالی تیره‌ تر و تنش‌ آمیز تر شده است.

دو کره که از سال ۱۹۴۸ تقسیم و از هم جدا شدند، شهروندان خود را از سفر به قلمرو یکدیگر منع کرده اند. همچنین تماس تلفنی، ارسال نامه و رایانامه (ایمیل) بین مردم دو کشور ممنوع است و آنها به وب‌ سایت‌ ها و ایستگاه‌ های رادیویی و تلویزیونی همدیگر دسترسی ندارند.

گفتنی است که ۳ دُور مذاکرات میان کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریک با کارشکنی‌ ها و زیاده خواهی‌ های واشنگتن با شکست مواجه شد.

پست بعدی

راه بندرخمیر - بندرلنگه مسدود است

ش جولای 23 , 2022
اعتمادآنلاین| بدنبال وقوع دو زلزله 5.7 و 5.8 ریشتری در مرز شهرستان بندرلنگه به بندرخمیر، خبرنگار اعزامی فارس به کانون زلزله گزارش داده که جاده بندرخمیر به بندرلنگه در محدوده پل غار بسته شده است. ​به گزارش فارس، وی افزود: از برخی روستاهای بخش مهران شهرستان بندرلنگه نیز خبر می‌رسد […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000