فقط از پولدارها سرقت می‌کردیم

اعتمادآنلاین|

سه سال از اولین بازداشت رضا گذشته بود که دوباره به جرم سرقت دستگیر شد. او با کمک چند سارق دیگر به چندین خانه در شمال تهران دستبرد زده است. این متهم ۲۰ ساله درباره زندگی و پرونده‌اش با اعتمادآنلاین صحبت کرده است.

*چرا سرقت می‌کردی؟

بدبختی و بی‌پولی. من باید خرجی مادر و دو خواهرم را بدهم. کار هم نیست مجبورم سرقت کنم. ما مستاجر هستیم و هزینه کرایه خانه هم هست، یعنی باید در ماه ‍۱۰ میلیون تومان دربیاورم.

*خیلی‌ها فقیر هستند و کار خودشان را از دست می‌دهند اما دزدی نمی‌کنند. اینکه پول نیاز داری دلیل موجهی برای سرقت نیست.

آنها می‌توانند با کم زندگی کنند. من نمی‌توانم.

*می‌دانی دزدی مجازات دارد؟

بله می‌دانم؛ اما ریسکش را قبول کرده‌ام.

*حالا برای تو درخواست حد شده است، اگر دادگاه قبول کند ممکن است اتفاق ناخوشایندی برایت بیفتد.

بله می‌دانم به همین خاطر هم مادرم تلاش می‌کند رضایت شاکیان را بگیرد.

*چه چیز سرقت می‌کردی؟

من تنها نبودم. ۶ نفر بودیم خانه‌های بالای شهر را می‌زدیم. من با دیلم در را باز می‌کردم. دو نفر راننده بودند و بقیه هم وارد خانه می‌شدند و هر چیزی را که می‌شد خیلی زود پول شود برمی‌داشتیم می‌رفتیم. بیشتر ارز و طلا برمی‌داشتیم. چندتایی هم فرش گران دزدیدیم.

*ارز و طلا را چطور می‌فروختی؟

کار من نبود. دو نفر دیگر که در این پرونده دستگیر شدند این کار را می‌کردند و درصد برمی‌داشتند البته ما پول بیشتری می‌گرفتیم.

*چرا شما پول بیشتری می‌گرفتید؟

چون اگر بازداشت می‌شدیم زندان طولانی داشتیم اما آنها نداشتند.

*دفعه قبل چرا بازداشت شدی؟

آن بار هم سرقت کرده بودم، در زندان با چند نفر آشنا شدم که سارق حرفه‌ای بودند، با هم تیم تشکیل دادیم و بعد از بیرون آمدن سرقت می‌کردیم. ما از کسانی که خیلی پول داشتند می‌دزدیدیم.

*هر کسی برای پولش زحمت می‌کشد، اینکه از پولدارها سرقت می‌کردید اصلاً دلیل خوبی برای برائت شما نیست.

حالا دیگر ما این مرام را داشتیم.

*مادرت توانسته رضایت بگیرد؟

نه هنوز. شاکیان همه پول‌شان را می‌خواهند. البته آن‌قدری که آنها می‌گویند من دزدی نکرده‌ام، مبلغ خیلی کمتر است اما آنها برای رضایت، مبلغی را که گفته‌اند می‌خواهند.

*اگر حد هم درباره تو اجرا نشود زندان بلندمدت در انتظار توست. فکر می‌کنی چه اتفاقی بیفتد؟

بله می‌دانم. سعی می‌کنم در زندان کار کنم و پول برای خانواده‌ام بفرستم. امیدوارم حرفه‌ای هم یاد بگیرم و بتوانم کار کنم و این وضعیت را نداشته باشم.

پست بعدی

نشست فوق‌العاده شورای امنیت درباره تجاوز ترکیه به شمال عراق

ش جولای 23 , 2022
اعتمادآنلاین| خبرگزاری رسمی عراق خبر داد که شورای امنیت سازمان ملل روز سه‌شنبه را به عنوان زمان برگزاری نشست فوق‌العاده درباره «تجاوز ترکیه» به شمال عراق تعیین کرده است. ​به گزارش فارس، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق، امروز (شنبه)، اعلام کرد که بغداد از ترکیه به شورای امنیت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000