پیشنهاد کمک شی جینپینگ به رئیس‌جمهوری جدید سریلانکا

اعتمادآنلاین|

رانیل ویکرمسینگه، وکیلی که شش دوره به عنوان نخست وزیر سریلانکا خدمت کرد، روز پنجشنبه در ضمن وجود مخالفت‌های شدید مردمی علیه ریاست جمهوری‌اش، مراسم تحلیف برگزار کرد.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از خبرگزاری رویترز، بحران سیاسی اخیر در سریلانکا، ماه‌ها این کشور را با اعتراضاتی گسترده درگیر ساخته و در نهایت، گوتابایا راجاپاکسه، رئیس جمهوری قبلی را ​​مجبور به فرار از این کشور کرد.

شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین در پیام خود تاکید کرد که معتقد است سریلانکا می‌تواند به سمت بهبود اوضاع اقتصادی و اجتماعی خود حرکت کند و اینکه او "آماده است تا با به کارگیری حداکثر توان خود به ویکرمسینگه، رئیس جمهور و مردم سریلانکا در ارتباط با تلاش‌هایشان حمایت و کمک ارائه دهد."

این پیشنهاد کمک در حالی مطرح شده که سریلانکا حداقل پنج میلیارد دلار به چین بدهکار است، هر چند که برخی برآوردها آن را تقریباً دو برابر این مبلغ می‌دانند. بر اساس اعلام صندوق بین‌المللی پول، هند نیز ۳.۸ میلیارد دلار به آن وام داده است و ژاپن نیز حداقل ۳.۵ میلیارد دلار از سریلانکا طلبکار است. سریلانکا میزان یک میلیارد دلار هم به چند کشور ثروتمند دیگر بدهکار است.

ویکرمسینگه اخیرا در سریلانکا وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد.

نیروهای امنیتی سریلانکا روز جمعه به یک کمپ اعتراضی که مساحتی از زمین‌های دولتی در کلمبو را اشغال کرده بود، یورش بردند و آن را تا حدی پاکسازی کردند. این اتفاق این نگرانی را ایجاد کرد که ویکرمسینگه یک روز پس از ادای سوگند، یک عملیات سرکوب را آغاز کرده است.

پست بعدی

با هدف مقابله با ترکیه؛ ارتش سوریه 3 مقر در رقه احداث کرد

ش جولای 23 , 2022
اعتمادآنلاین| در راستای مقابله با تهدیدات ترکیه مبنی بر آغاز عملیات در شمال سوریه، ارتش سوریه درحال تجهیز نیروهای خود در مناطق مرزی است. ​به گزارش فارس، یک منبع میدانی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که ارتش سوریه در اطراف روستای «التراوزیة» واقع در شمال استان رقه (شمال سوریه)، سه مقر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000