طرح الحاق کرانه باختری لغو نمی‌شد، نمی‌توانستیم توافق‌های “ابراهیم” را پیش ببریم

اعتمادآنلاین|

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در نشست امنیتی "آسپن" در آمریکا گفت: به نظر من می‌توان از توافق‌های ابراهیم(توافق‌های عادی سازی روابط میان اسرائیل و کشورهای عربی) و روابط با شرکای منطقه‌ای برای تقویت تشکیلات خودگردان فلسطین و تقویت اقدامات مربوط به اعتمادسازی استفاده کرد. ما باید از هم پیمانان جدید خود در خاورمیانه برای حمایت از این رویکردها در جهت سرمایه گذاری در تشکیلات خودگردان فلسطین استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا از روزنامه رأی الیوم، وی گفت: من در یکی از نشست‌هایم با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفتم: امیدوار بودم که تو اینجا نباشی و مطمئنم که تو هم این را نمیخواستی. اما اکنون هر دوی ما اینجا هستیم و باید راهی برای زندگی در کنار هم پیدا کنیم.

گانتس خواهان سرمایه گذاری بیشتر در مذاکرات استراتژیک و زیرساخت و ثبات و امنیت و شکوفایی اقتصادی در کرانه باختری شد و گفت: بعد از آن امیدواریم که در آینده بتوانیم چیزی را ایجاد کنیم که بتوان اسم آن را دو موجودیت نامید. "من می‌خواهم که اطمینان یابم که اسرائیل قدرتمند، امن، دموکراتیک و یهودی باقی می‌ماند" و این به این معناست که ما باید مسائلمان را با فلسطینی‌ها حل کنیم. من تهدید درباره الحاق اراضی کرانه باختری در دولت سابق با ریاست بنیامین نتانیاهو را منع کردم. نتانیاهو در ازای عادی سازی روابط با امارات این مسئله را کنار گذاشت.

وی گفت: اگر آن مناطق را به مناطق خود الحاق می‌کردیم نمی‌توانستیم توافق‌نامه‌های ابراهیم را پیش ببریم. اسرائیل و شرکای جدید آن در خاورمیانه زیرساخت منطقه‌ای برای دفاع ایجاد می‌کردند.

پست بعدی

سفارت ترکیه در عراق با موانع سیمانی مسدود شد

ش جولای 23 , 2022
اعتمادآنلاین| ورودی سفارت ترکیه در بغداد واقع در منطقه الخضراء با موانع سیمانی بسته شد. به گزارش ایلنا به نقل از الفرات نیوز، پیش از این شماری از شهروندان عراقی در اعتراض به اقدام ترکیه در حمله به استان دهوک، مراکز صدور روادید در دو استان نجف و کربلا را […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000