کاهش دارایی عربستان در خزانه داری آمریکا

اعتمادآنلاین|

وزنامه سعودی «عکاظ» روز چهارشنبه فاش کرد که دارایی عربستان در اسناد و اوراق قرضه خزانه داری آمریکا در ماه مه نسبت به ماه آوریل یک میلیارد دلار کاهش یافته است.

به گزارش تسنیم، این روزنامه اعلام کرد: دارایی های عربستان سعودی در اوراق خزانه داری آمریکا در ماه مه 2022 به 114.7 میلیارد دلار کاهش یافته که نسبت به آوریل 2022 یک میلیارد دلار کاهش داشته است.

براساس گزارش روزنامه عکاظ،علیرغم کاهش دارایی های عربستان سعودی، این کشور در ماه مه به رتبه شانزدهم در میان بزرگترین دارندگان اوراق قرضه آمریکا رسید.

دارایی عربستان سعودی در اسناد و اوراق قرضه آمریکا در ماه مارس به 115.5 میلیارد دلار کاهش یافت.

عربستان که در پایان سال 2021 و در ماه ژانویه در رتبه هفدهم بزرگترین دارندگان اوراق قرضه ایالات متحده قرار داشت، در پی کاهش در ماه فوریه به رتبه هجدهم سقوط کرد.

در فوریه 2022 عربستان سعودی بالغ بر 101.27 میلیارد دلار اوراق قرضه بلندمدت و 15.46 میلیارد دلار اوراق قرضه کوتاه‌مدت ایالات متحده را در اختیار داشته است.

سرمایه گذاری عربستان سعودی در اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده در ماه مه گذشته بالغ بر 99.32 میلیارد دلار در اوراق قرضه بوده است.

ژاپن و چین پیشتاز دارندگان اوراق قرضه ایالات متحده شدند و مجموع دارایی های اوراق قرضه اول به حدود 1.21 تریلیون دلار رسید، در حالی که دارایی چین به زیر سطح 1 تریلیون دلار سقوط کرد و به 980.8 میلیارد دلار رسید.

چین برای ششمین ماه پیاپی، دارایی‌‌های خود از خزانه‌‌داری آمریکا را در ماه مه کاهش داد و ژاپن هم سرمایه‌های خود را به فروش رساند. به‌‌ گزارش رویترز، اطلاعات وزارت خزانه‌‌داری آمریکا نشان می‌دهد چین و ژاپن دارایی‌‌های خود از خزانه‌‌داری این کشور را در ماه مه تا کمترین رقم طی چند سال گذشته پایین آورده‌‌اند.

این درحالی است که نرخ تورم در عربستان سعودی در ماه می 2022 به‌طور سالانه 2.2 درصد افزایش یافت. عامل اصلی تورم قیمت مصرف‌کننده به‌دلیل افزایش قیمت مواد غذایی و آشامیدنی و قیمت حمل‌ونقل است.

ریاض در جولای 2020 به‌دنبال سقوط قیمت نفت و کاهش تقاضای نفتی و کاهش درآمدهای دولت، نرخ مالیات بر ارزش افزوده را به 15 درصد افزایش داد و کسری بودجه دولت عربستان در ماه‌های اخیر همواره صعودی بوده است.

عربستان سعودی برای هفتمین سال متوالی با کسری بودجه روبه‌روست و کارشناسان بر این باورند که ریاض برای جبران این کسری، از ذخایر خود استفاده خواهد کرد.

خبرگزاری بلومبرگ اخیراً اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود که موج تورم جهانی در عربستان سعودی با وجود افزایش قابل توجه قیمت نفت افزایش یابد.

بلومبرگ تأکید کرد که عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت در جهان، حتی با افزایش مداوم قیمت نفت خام، از افزایش اخیر قیمت‌های جهانی و نرخ تورم در امان نیست.

مجله انگلیسی اکونومیست در گزارشی در اوایل دسامبر گذشته پیش‌بینی کرد که سال 2022 سال سختی برای اقتصاد جهانی خواهد بود.

مؤسسه تحقیقات اقتصادی کپیتال ایکانامیکس اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود که تورم در عربستان در 2022 و 2023 بین 1 تا 2 درصد باقی می‌ماند.

پست بعدی

سفر پرسپولیس به ترکیه بازهم لغو شد

پ جولای 21 , 2022
اعتمادآنلاین| با تلاش‌های صورت گرفته درنهایت باشگاه پرسپولیس اردویی را در ترکیه فراهم کرد تا سرخپوشان برای آماده‌سازی راهی این کشور شوند. به گزارش فارس، پیش از این قرار بود کاروان پرسپولیس عصر امروز راهی ترکیه شود اما به دلیل فراهم نشدن پرواز چارتر این سفر به عقب افتاد. از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000