بیانیه مشترک تل آویو- واشنگتن

اعتمادآنلاین|

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا امروز (پنجشنبه) در دومین روز از سفر خود به منطقه با یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی توافق مشترکی را تحت عنوان "اعلامیه قدس" امضا کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، در این بیانیه، آمریکا پایبندی خود را به ایجاد یک ساختار منطقه‌ای جهت تقویت و تعمیق بیشتر روابط رژیم صهیونیستی با شرکای آن در منطقه و توسعه آن با سایر کشورهای عربی و اسلامی اعلام کرد.

طبق آنچه در این بیانیه قید شده است، واشنگتن به امنیت رژیم صهیونیستی و حفظ برتری نظامی (ادعایی) این رژیم در منطقه پایبند است.

در این بیانیه، رئیس جمهوری آمریکا ضمن تاکید بر حمایت از راهکار تشکیل دو کشوری آنچه که "حملات تروریستی تاسف‌بار" علیه اسرائیلی‌ها توصیف شده است را محکوم کرد.

قبل از اعلام جزئیات این بیانیه، یک مسئول برجسته در دولت آمریکا در جریان کنفرانسی مطبوعاتی گفت، این توافق روابط امنیتی درازمدت بین آمریکا و اسرائیل را توسعه خواهد داد و این اعلامیه بسیار مهم است.

طبق این بیانیه، آمریکا اعلام کرد که با قدرت از اجرای بندهای یادداشت تفاهم فعلی به ارزش ۳۸ میلیارد دلار با رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

تل آویو نیز ضمن تقدیر از حمایت‌های همیشگی آمریکا گسترش روابط و همچنین کمک آمریکا برای توسعه «توافقات ابراهیم» با کشورهای منطقه را خواستار شد.

در بخش دیگر این بیانیه، دو طرف ضمن اعلام حمایت از اوکراین در برابر روسیه، بر ادامه کمک‌های بشردوستانه به مردم اوکراین تأکید کردند

پست بعدی

بازدید رئیس جمهور از نمایشگاه توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمانشاه

پ جولای 14 , 2022
اعتمادآنلاین| سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر خود به استان کرمانشاه از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های برخی شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمانشاه بازدید و در گفتگو با فعالین این عرصه در جریان نظرات، مسائل و پیشنهادات آنها قرار گرفت. به گزارش ایسنا، اقدامات این شرکت‌ها شامل ساخت تجهیزات پیشرفته و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000