دیدار وزرای خارجه روسیه و ازبکستان در «مسکو»

اعتمادآنلاین|

«ولادیمیر ناراف» سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان و «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در شهر «مسکو» دیدار و بر افزایش همکاریهای دوجانبه و منطقه ای تاکید کردند.

​به گزارش فارس، در این دیدار بر پایبندی طرفین برای تشدید دیالوگ سیاسی موثر متقابل سودمند، همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی و تبادلات فرهنگی تاکید شد.

در ادامه لاوروف و ناراف بر اجرای توافقات به دست آمده در چارچوب دیدارها در سطح عالی توجه ویژه کردند.

طرفین همچنین در مورد موضوعات روز سیاست جهانی و منطقه‌ای نیز تبادل نظر کردند.

علاوه بر این، در مورد تداوم همکاری‌های متقابل در چارچوب سازمان ملل متحد، جامعه کشورهای مستقل مشترک‌المنافع، سازمان همکاری شانگهای و دیگر نهادهای بین المللی توافق به دست آمد.

طرفین ابعاد سازمانی مراسم‌های قریب الوقوع از جمله نشست شورای وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در شهر «تاشکند» در روزهای 28 و 29 جولای سال 2022 میلادی را نیز مورد بررسی قرار دادند.

طرف ازبکی گزارشاتی را در مورد روند و ابعاد اولویت‌دار اصلاح قانون اساسی در ازبکستان در اختیار طرف روسیه قرار داد.

روسیه یکی از بزرگ ترین همکاران اقتصادی و بازرگانی ازبکستان است.

مبادلات بازرگانی این دو کشور در سال 2021 میلادی در سطح 7 میلیارد و 517 میلیون دلار قرار گرفته است.

در حال حاضر در ازبکستان بیش از 961 واحد شرکت مشترک با سرمایه‌گذاری روسیه فعالیت می‌کنند. در ازبکستان نمایندگی 64 شرکت روسیه به ثبت رسیده است.

در روسیه نیز بیش از 560 شرکت با شراکت سرمایه‌گذاران ازبکی در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

روسیه استقلال این کشور را در تاریخ 20 مارس سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در همین روز بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

پست بعدی

مرادمند به جمع آبی‌پوشان پایتخت بازگشت

پ جولای 14 , 2022
اعتمادآنلاین| محمد حسین مرادمند، مدافع تیم فوتبال استقلال،‌ فصل گذشته با اعلام سازمان نظام وظیفه، مشمول خدمت سربازی شد و برای طی کردن دوران خدمت راهی تیم فوتبال ملوان شد. به گزارش ایسنا، پس از پایان فصل بیست و یکم رقابت‌های لیگ برتر، مرادمند برای گرفتن کسری خدمت خود برای […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000