بازپرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی سال‌های گذشته

اعتمادآنلاین|

وزارت امور اقتصادی و دارایی بیست و سومین گزارش مرکز مدیریت بدهی‌های عمومی کشور به تازگی منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، براساس این گزارش، طبق قانون بودجه ۱۴۰۱ دولت در سال جاری باید ۱۰۳ هزار میلیارد تومان اوراق بفروشد اما از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون دولت ۴۵ هزار میلیارد تومان اوراق فروخته است که از این میزان ۱۵ هزار میلیارد تومان از این اوراق غیرنقدی و ۳۰ هزار میلیارد تومان آن نقدی بوده است.

آمار وزارت اقتصاد

عملکرد فروش اوراق بدهی در سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۱ به شرح جدول زیر است:

آمار وزارت اقتصاد

طبق این جدول، میزان فروش اوراق دولتی از ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال 1394 به ۲۰۲ هزار و ۴۶۵ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ رسیده اما در سال ۱۴۰۰ این میزان به ۱۸۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کاهش یافته است.

همچنین طبق برنامه‌ریزی انجام شده، میزان فروش اوراق در سال ۱۴۰۱ کمتر از سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

براساس این گزارش، دولت باید در سال جاری ۱۷۱ هزار و ۹۸۹ میلیارد تومان اصل و سود اوراق فروخته شده در سال‌های قبل را بازپرداخت کند. طبق جدول زیر دولت تا پایان سال ۱۴۰۵ باید ۵۲۲ هزار و ۱۷۸ میلیارد تومان اصل و سود اوراق منتشر شده را پرداخت کند.

از ابتدای سال جاری تا تاریخ تهیه این گزارش ۳۷ هزار میلیارد تومان بابت اصل و ۱۲ هزار و ۶۳۱ میلیارد تومان بابت سود اوراق بدهی منتشر شد در سال‌های قبل، پرداخت کرده است.

پست بعدی

ورود افزایش حقوق بازنشستگان به ایستگاه پایانی / رئیس کمیته رفاه و تامین اجتماعی خبر داد

س جولای 12 , 2022
اعتمادآنلاین| بسطامی با اشاره به دیدار خود با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از قرار گرفتن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی «در مراحل پایانی» خبر داد. به گزارش ایسنا، "علی‌اکبر بسطامی رئیس کمیته رفاه و تامین اجتماعی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی " با اشاره به دیدار خود با مدیرعامل سازمان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000