مخالفان کودتای سودان عید قربان را در کمپ‌های تحصن علیه ارتش جشن گرفتند

اعتمادآنلاین|

جمعی از تظاهرکنندگان سودانی عید قربان را در یک کمپ تحصن علیه عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش این کشور و کودتای اکتبر جشن گرفتند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت العربی الجدید، پس از آنکه البرهان تعهد داد فضا برای تشکیل یک دولت مدنی باز کند و احزاب مدنی اصلی سودان این پیشنهاد را رد کرده و آن را یک فریب دانستند، تظاهرکنندگان سودانی نیز به فشارهای خود بر البرهان برای استعفا ادامه می‌دهند.

این ادعای البرهان با تردیدهای گسترده‌ای مواجه شد و یک ائتلاف سودانی متشکل از ۲۳ حزب و اتحادیه شغلی اعلام کرد که در کنار استمرار اعتراضات، یک شورای انقلابی را با هدف یکپارچه‌سازی احزاب انقلاب در سودان تشکیل می‌دهد.

همچنین تحصن در شهر ام درمان ادامه داشته و سخنران عید قربان در این تحصن با استفاده از بلندگوهای تحص‌کنندگان سخنرانی ایراد کرد.

سودانی‌ها از ۳۰ ژوئن که تعداد زیادی از تظاهرکنندگان کشته شدند، تقریبا هر هفته تظاهراتی علیه حاکمیت نظامی سودان برگزار می‌کنند.

طبق گزارش کمیته مرکزی پزشکان سودان، از زمان کودتای نظامی در سودان ۱۱۴ تظاهرکننده کشته شدند که ۹ تن از آنها مربوط به روز ۳۰ ژوئن بودند.

معترضانی که در نماز روز عید قربان شرکت داشتند، تصاویری از کشته‌های تظاهرات قبلی در دست داشتند.

پست بعدی

اینفوگرافی| علائم سویه‌های جدید کرونای اومیکرون

ی جولای 10 , 2022
اعتمادآنلاین|

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000