موضع حزب اعتمادملی درباره بازداشت مصطفی تاجزاده و دو سینماگر ایرانی/ بازداشت هنرمندان و مصطفی تاجزاده را تقبیح می‌کنیم

اعتمادآنلاین|

محمدصادق جوادی‌حصار، سخنگوی حزب اعتمادملی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با اشاره به بازداشت مصطفی تاجزاده گفت: اصل ماجرای تهدید روشنفکران و محدودسازی کنشگران و اندیشه‌ورزان سیاسی در کشور مخالف روح قانون اساسی است. همان‌طور که در اصل نهم قانون اساسی تصریح شده حتی به بهانه امنیت ملی و امنیت کشور نمی‌توان آزادی‌های مشروع را از مردم سلب کرد و حتی نمی‌توان در این زمینه قانون‌گذاری کرد و همه این موارد خلاف روح قانون اساسی است.

سخنگوی حزب اعتماد ملی در ادامه با اشاره به موضع این حزب در خصوص بازداشت تاجزاده و همچنین بازداشت دو سینماگر ایرانی در روز جمعه و موارد مطرح‌شده در خصوص دلایل بازداشت آنها گفت: حزب اعتمادملی از آزادی بیان و کنشگری سیاسی در چهارچوب قانون اساسی و اجرای بدون تنازل قانون اساسی در حوزه حقوق شهروندی دفاع کرده و می‌کند. بر این اساس، بازداشت هنرمندان و همچنین دکتر مصطفی تاجزاده را که به عنوان یک کنشگر سیاسی اصلاح‌طلب فعال هستند، تقبیح و اعلام می‌کنیم این اقدام پسندیده نبوده و نیست.

جوادی‌حصار ادامه داد: به هر دلیلی اگر مخالفتی با آرا و نظرات آقای تاجزاده وجود دارد می‌توان با گفت‌وگو و یا حتی برخورد قانونی به جز بازداشت و تهدید موضوع را بررسی کرد.

سخنگوی حزب اعتمادملی با تاکید بر اینکه «ضمن احترام به آرا و نظرات آقای تاجزاده و اعلام اینکه ممکن است در پاره‌ای از نظرات در جبهه اصلاحات با برخی دیدگاه‌های ایشان و هر اندیشه دیگری اختلاف نظر داشته باشیم» گفت: اما از حقوق شهروندی، انسانی، سیاسی و آزادی‌های مدنی آقای تاجزاده و امثال ایشان در چهارچوب قانون اساسی دفاع می‌کنیم و از قوه قضاییه نیز می‌خواهیم که حداقل به تذکرات هفته گذشته رئیس قوه قضاییه مبنی بر این که گفتند «لزومی برای بازداشت وقتی می‌توان سخن گفت نیست و ضرورتی برای بازداشت برای تهیه اطلاعات نیست» توجه کنند.

جوادی‌حصار افزود: با استناد به قانون از قوه قضاییه می‌خواهیم با گذشت نزدیک به ۲۴ ساعت که احتمالاً تفهمیم اتهام صورت گرفته اجازه دهد تاجزاده با وکلای خودش تماس حاصل کرده و ارتباط داشته باشد و ایشان و دو هنرمند سینماگرمان تا تعیین روز دادرسی آزاد شوند.

سخنگوی حزب اعتمادملی در پایان گفت: هر رفتاری غیر از این نکوهیده است و از جانب حزب اعتمادملی خلاف عرف و روح قانون اساسی تلقی می‌شود.

پست بعدی

پیام تبریک کاخ سفید به مسلمانان سراسر جهان

ش جولای 9 , 2022
اعتمادآنلاین| در بیانیه کاخ سفید آمده است:«عید قربان یک یادآوری قدرتمند از انسانیت و تعهد ما به مراقبت از یکدیگر است. مناسک حج، یادآور فداکاری ابراهیم در مقابل خداوند و نشان‌دهنده تعهد اسلام به برابری است.» به گزارش ایسنا، رویترز گزارش داد، در ادامه این بیانیه آمده است:« برای زائرانی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000