کلاهبرداری 316 میلیونی با یک پیامک

اعتمادآنلاین|

مجرمان سایبری با ارسال پیامک جعلی ابلاغ الکترونیک قضائی حساب یکی از شهروندان را خالی کرده بودند.

به گزارش اعتماد آنلاین، سرهنگ محسن محمودی، رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی گفت: یکی از شهروندان ضمن مراجعه به پلیس فتا و با ارائه شکوائیه خود با بیان اینکه پیامکی با عنوان ابلاغ الکترونیک قضائی دریافت کرده و پس از کلیک کردن برروی لینک مشاهده پس از طی مراحل حساب بانکی وی خالی شده است.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد شهروند بزه‌دیده برای اینکه ابلاغیه مورد نظر را مشاهده کند پس از وارد شدن به لینک ارسالی، تمامی اطلاعات بانکی خود را در اختیار افراد کلاهبردار قرار داده که بلافاصله از حساب بانکی وی مبلغ 316 میلیون ریال طی سه فقره برداشت غیرمجاز صورت گرفت.

وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا به محض دریافت شکوائیه، رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند که با بررسی‌های فنی و تخصصی موفق به شناسایی فرد کلاهبردار شدند و پس از هماهنگی با مقام قضائی اقدامات لازم پیرامون موضوع صورت گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: خوشبختانه با تلاش و پیگیری‌های دقیق و همچنین اقدام به موقع و سریع کارشناسان پلیس فتا مبلغ برداشتی به حساب فرد قربانی بازگردانده و پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال شد.

پست بعدی

واژگونی اتوبوس با ۲ کشته و ۵۹ مصدوم در محور اراک

س جولای 5 , 2022
تسنیم نوشت: رئیس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی استان لرستان گفت: بر اثر واژگونی اتوبوس تهران- کوهدشت در محور اراک- بروجرد ۵۹ نفر مصدوم و دو نفر جان باختند. (عکس تزئینی)

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000